|
|
|
|
|
Türkler yakıtını tanıyor
|
|
Opet Genel Müdürü Yavuz Erkut, Türk tüketicisinin bilinçlendiğini belirterek, "Yeni dizel ürünümüzün ne kadar kükürt oranı içerdiğini bile artık biliyorlar" dedi.
Vatandaş aracına uyumlu yakıtı artık bize sormuyor
Opet Genel Müdürü Erkut, tüketicilerin artık bilinçlendiğini belirterek "Ultra Euro Diesel'in içerdiği kükürt oranını bile istasyona gelip sordular" diyor p.
Avrupa Birliği (AB) yolunda Türkiye'de otomotivin yanı sıra akaryakıt sektöründe de büyük değişimler yaşanıyor. Yaklaşık bir yıldır ülkemize AB standartlarına uygun dizel ve performansı artıran yakıtlar ithal ediliyor. Önümüzdeki yıl enerji piyasasının liberalleşecek olması sektöre yeni şirketlerin, yeni markaların girmesine neden oldu. Yurtdışındaki yenilikleri Türkiye'ye getiren Opet de son dönemde atağa kalkan şirketlerden biri. Hedefleri de büyük. Opet Genel Müdürü Yavuz Erkut, 2007 yılında pazarda ikinciliğe, 2012'de ise birinciliğe yükselmek istediklerini söyledi. Bu planlar doğrultusunda Opet, her yıl 60- 70 milyon dolarlık istasyon yatırımı gerçekleştirecek. Tabii yeni ürünler de cabası... Opet son olarak Euro 4 normlarını karşılayan Ultra Euro Diesel'i satışa sundu. Ürün 350 ppm kükürt içeren Euro Diesel'e göre 7 kat daha az kükürt oranı içeriyor. Yavuz Erkut, yeni yakıt türleri konusunda tüketicilerin de bilinçlendiğini belirterek, "Ultra Euro Diesel ile ilgili olarak tüketicilerimizin, bizim kampanyada pek kullanmadığımız "50 ppm" kükürt kullanımına ilişkin sorular sorduklarını öğrendik. Bu örnek gösteriyor ki, Türk tüketicisi gelişmeleri ve ürünleri yakından izliyor" dedi. Yavuz Erkut'la Opet'i ve sektördeki son gelişmeleri konuştuk...
Pazara girdikten sonra ilkleri başardınız. Son olarak yeni ürününüz Ultra Euro Diesel pazara girdi. Bundan sonraki yenilikler ne olacak ve yeni ürünle beklentileriniz nedir? Bu yılın mart ayında FullForce 98 oktan kurşunsuz benzini piyasaya sunduk. Eylül ayında da maksimum 50 ppm kükürt içeren FullForce Ultra Euro Diesel'i tüketicilerimizle tanıştırdık. Bu, 2004 yılında Türkiye'nin ürün gamında olabilecek seçenekler için son noktadır diye düşünüyorum. Çünkü, 1 Ocak 2005'te Avrupa'nın standart olarak kullanacağı Ultra Euro Diesel, halen satılmakta olan 350 ppm Eurodiesel'lere göre 7 kat daha az kükürt içeriyor. Ultra Euro Diesel'in özelliklerinden bahsedersek... Yeni teknoloji ile üretilen Euro 4 normuna uygun araçlar için en fazla 50 ppm kükürtlü motorin kullanımını öneriliyor. Dolayısıyla Euro 4 normuna uygun araçlar üstün kaliteli Ultra Euro Diesel yakıtını Opet istasyonlarında bulabilecek. Ultra Euro Diesel'in bir başka önemli özelliği ise, soğuk filtre tıkanma noktası değerinin (CFPP) daha düşük olması. TSE standartına göre motorinin CFPP (soğuk filtre tıkanma noktası) değeri -10 derece iken, OPET Ultra Euro Diesel'in CFPP değeri 20 derece'dir. Öte yandan, 50 ppm kükürtlü Ultra Eurodiesel yüksek kalitesi nedeniyle Akdeniz piyasasının en pahalı ürünüdür. Ancak Opet olarak bu fiyat farkını pompa fiyatlarına yansıtmayacağız ve istasyonlarımızda 350 ppm kükürtlü Euro Diesel fiyatından satacağız.
* Türk halkı otomobili için hangi yakıtı kullanması gerektiği bilincine ulaştı mı? Sizin tüketici gözlemleriniz nedir? Son zamanlarda tüketicinin oldukça bilinçlendiğini görüyoruz. Örnek vermek gerekirse; piyasaya sunduğumuz Ultra Euro Diesel ile ilgili olarak tüketicilerimizin, bizim kampanyada pek kullanmadığımız "50 ppm" kükürt kullanımına ilişkin sorular sorduklarını öğrendik. Bu örnek gösteriyor ki, Türk tüketicisi gelişmeleri ve ürünleri yakından izliyor, kullanmanın yanı sıra özellikleri hakkında da bilgi ediniyor.
* İstasyon sayınız kaça ulaştı? Hedefiniz nedir? 10 yıllık planda pazar liderliğini hedefliyorsunuz. Bunun için stratejiniz ne olacak? Bugün 524 Opet ve 639 Sunpet istasyonuna sahibiz. Her yıl bir yandan yeni istasyonlar açarken diğer taraftan standardımıza uygun olmayan istasyonları sistem dışına çıkartıyoruz. Bu doğrultudaki hedefimiz ise; 2007 yılında pazar ikinciliği 2012'de pazar liderliğidir. Bu hedefimizi yakalamak için her yıl yaklaşık 60-70 milyon dolarlık istasyon yatırımı gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Aynı zamanda, istasyon yatırımlarımızın yanında lojistik yatırımlarımızı da sürdürüyoruz.
* 2005'te akayakıt sektörü liberalleşiyor. Bundan sonra rekabet daha da artacak? Yeni dönem neler getirecek? Ve sizin beklentileriniz nedir? Petrol Piyasası Kanunu 2003 yılında yayınlandı. 2004 Aralık ayında ise yürürlüğe giriyor. Bugüne kadar doğrudan düzenlenmesi olmayan sektörde, Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK) ve Kanun ile daha düzenli ve serbest piyasa şartlarına uygun faaliyet gerçekleştirmemiz mümkün olacak. Ancak, sektörümüzün daha önce de yaşadığı sıkıntılardan belki de en önemlisi olan denetleme ve yaptırımların, bugün de yeterli olmaması kaygısını taşıyoruz. Çıkarılması kadar uygulamasının da çok önemli olduğu kanunun, doğru şekilde uygulanması, özellikle sektörümüzde yoğun yaşanan haksız rekabetin önüne geçebilir.
* Akaryakıt sektörünün en büyük sorunu kaçak akaryakıt. Bu sorun nasıl çözülecek? Sektörümüzün uzun yıllardan bu yana süre gelen bir sorunudur kaçak akaryakıt konusu. Özellikle kontrollerin terminallerde ve depolarda yoğunlaşması ve sınır kapılarındaki kontroller doğru yapıldığı takdirde, kaçak akaryakıt satışı büyük ölçüde azaltılabilir. Yeni Petrol Piyasası Kanunu'nda da menşei belli olmayan ürünler tespit edildiğinde, doğrudan lisans iptali söz konusu. Dolayısıyla, cezaların ağırlaşması kaçak akaryakıtı önleyici bir tedbir olacak.
* Opet, motorsporlarına yeni sponsorluklar olacak mı? 5 yıldır devam eden Opet Drag yarışları sponsorluğumuz mevcut. Bunun dışında, bulunduğumuz sektör nedeniyle diğer motor sporlarına da yakın duruyoruz. 2004 yılında Ford Rallye Takımı'nın ana sponsoru olduk. 2005 için de projelerimizi gözden geçiriyoruz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|