|
|
|
|
Yeni Prado artık daha ekonomik
Prado, yeni şanzımanıyla hem performanslı hem daha ekonomik.
Toyota Land Cruiser Prado'nun yeni vites seçenekleri tanıtıldı. Mevcut modelde 4 vitesli otomatik şanzıman kullanılırken, geliştirilen otomatik şanzımanda 5 vites bulunuyor. Geliştirilen bu özellikleri sayesinde, yeni Prado mevcut şanzımanlı modele oranla daha hızlı ve daha az yakıt tüketiyor. Yeni şanzıman sayesinde aracın son sürati 175 km/s'ten 180 km/s'e yükselirken (yüzde 3 oranında iyileşme), 0'dan 100 km/s'e hızlanma performansı 9.5 saniyeden 9.1 saniyeye (yüzde 4 oranında iyileşme) iniyor. Ayrıca ortalama yakıt tüketiminde de yüzde 6.5 oranında iyileşme yaşanıyor. Ortalama tüketim 100 km'de 13.5 litre'den 12.7 litreye düşüyor. Land Cruiser Prado'da mevcut 4-ileri otomatik şanzımanın yerini 5-ileri şanzıman almış. Yol koşulları ve sürücüden alınan sinyallere göre en elverişli vites değişim programını tanımlayan yapay zeka özelliğine sahip AI-SHIFT teknolojisinin yanı sıra bu sistemde şanzımanın valf gövdesinde lineer solenoid bir valf da bulunuyor. Böylece motordan gelen ECU girdilerine yanıt verirken şanzıman yağı basıncında daha yavaş bir artış sağlamak mümkün oluyor. Ve sonuç olarak vites değişiminde şok azaltılıyor. Yeni 5-ileri şanzıman benzinli 4.0 V6 motor tipinde standart olarak bulunuyor.Geliştirilen şanzımanın yanısıra Toyota Land Cruiser Prado'da özellikle güvenlik alanında geliştirilme yapıldı. Yeni servo fren, fren hissini artırırken Toyota'nın özgün çift aşamalı emniyet kemeri uyarıcısı ön yolcu için de standart donanıma ilave edildi. Prado'nun 5 ileri otomatik vitesli modelinin fiyatı 74 bin 600 Euro+3 milyar 50 milyon lira.
|
|
|
|
|
|
|
|
|