|
|
|
|
|
|
Pit stop'ta yaşananlar
Panolarla pit bölgesine giren pilotun nerede duracağı, ne zaman fren yapacağı konusunda yönlendirme yapılır. Mekanikler araç pit bölgesine girerken, paddock'tan çıkarlar. Hepsinin üzerinde ateşe dayanıklı tulumlar ve kaskları vardır. Aracın durmasından 0.2 saniyeden az bir sure sonar havalı tabancalar bijonları sökmek üzere yerlerine yerleştirilir. Ön ve arka krikolar harekete geçirilir. Pilot aracın motorunu düşük devirde tutar. Araç hareketsizleştirildiğinde yakıt ikmalcisi hortumu depoya sokar. Bütün bu işlemler boyunca bir mekanik aracın sabit kalmasını sağlar. Yakıt saniyede 12.1 litrelik debiyle doldurulur. Lastikler üç saniyelik bir sürenin altında çıkarılır ve değiştirilir. Havalı tabancalar yeniden devreye girer. Bir başka teknisyen, motorun aşını ısınmasanı önlemek için sol kanatçık hava girişini temizler. Lastikleri değiştiren ekip, el kaldırarak panocuyu uyarır. En ufak organizasyon bozukluğu yarışa mal olabilir. Ön kriko çıkarılır, arka kriko yükseltilir. Yakıt ikmali devm etmetedir. 2-3 saniye sonra yakıt ikmal hortumu depo girişinden çıkarılacaktır. Pilota 1'st Gear (birinci vites), pilot birinci vitese takar ve ardından piste doğru çıkış yapar.
|
|
|
|
|
|
|
|
|