|
|
|
|
3 Serisi, Avrupa ile aynı anda Türkiye'de
Evrim geçiren araç martta Türkiye'de satışa sunulacak.
BMW 3 Serisi'nin beşinci nesli martta yollara çıkacak. Otomobilin biri dizel olmak üzere dört farklı motor seçeneği bulunuyor. Araçta tasarımın yanı sıra güvenlik de ön planda tutuldu.
Yeni BMW 3 mart ayında yola çıkacak
BMW'nin yenilenen 3 Serisi, 5 Mart'ta dünya pazarına sunulacak. Seride güvenlik ön planda.
BMW 3 Serisi'nin beşinci nesili yollara çıkmak için gün sayıyor. İlk kez Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak araç, dünya pazarına 5 Mart 2005'te sunulacak. Yeni BMW 3 Serisi'nin üçü benzinli olmak üzere dört farlı motor versiyonu bulunuyor. BMW 330i'de yer alan sıralı altı silindirli motor, önceki modeline göre 27 beygir artışla 258 beygir güç üretiyor. Minimum ağırlığı hedefleyen BMW, ilk defa yüksek kapasiteli seri üretimler için bu özel motorda alüminyuma göre ağırlığı yüzde 30 az olan magnezyum kullanmış. Magnezyum özellikle karterde, krank mili yatağında ve silindir kapağında kullanılıyor. Bu altı silindirli motordaki bir başka özellik ise; gaz pedalı konumunun bir fonksiyonu olarak emme valfinin açılış mesafesini sürekli değiştiren BMW VALVETRONIC'in kullanılması. BMW 330i 6.3 saniyede 100 km'ye ulaşabiliyor. Maksimum hız elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılmış. Ortalama yakıt tüketimi fabrika verilerine göre 8.7 litre. BMW 325i ise 218 beygir güç üretiyor. 100 km/s hıza ulaşabilmesi için 7.1 saniye gerekiyor. BMW 320i serinin en güçlü 4 silindirli motoruna sahip. Motor 6.200 devir/dakika'da 150 beygir güç üretiyor. Karma yakıt tüketimi de 6.7 litre.
258 beygirlik motor Değişken türbin geometrisiyle turboşarjın yanında ikinci nesil Common Rail teknolojisine de sahip dört silindirli dizel motor 163 beygir güç üretiyor. 3.200 dev/dak'da ise 400 Nm tork üretiyor. Otomobilin ivmelenmesi de oldukça başarılı. BMW 320d, 8.3 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor. Maksimum hızı 225 km/s, yakıt tüketimi 100 km'de ortalama 5.7 lt. Bütün modellerde altı ileri şanzıman standart olarak sunuluyor. Altı ileri otomatik vites opsiyonel. Orta segmentteki bu aracın bir diğer özelliği de motoru start fonksiyonundan yararlanarak tek bir düğme yardımıyla çalıştırılabilmesi. Bu seride ilk kez yer alan önemli bir donanım da Aktif Direksiyon Sistemi Bu sistem düşük hızlarda doğrudan, yüksek hızlarda dolaylı olarak geçiş sağlıyor. Örneğin buz, kar ya da asfalt olan bir yolda frene basıldığında, Aktif Direksiyon Sistemi kontrolü ele alıp, aracın denge kazanmasını sağlıyor. BMW'nin Dinamik Denge Kontrolü (DSC), bu son nesilde de güvenliği artırıyor. DSC, eğimli bir yerde otomobilin geri gitmesini önleyen Kalkış Desteği, ıslak yollarda fren disklerinin kurutulması, balataların önceden hizalanmasıyla frenleri harekete geçiren fren desteği ile birlikte hareket ediyor.
Ekstra güvenlik Yeni 3 Serisi'nde yolcu güvenliği geliştirilmiş emniyet kemeri sisteminin yanı sıra standart olarak sunulan altı hava yastığı ile sağlanıyor. Tabii ekstra güvenlik için teknolojinin son nimetleri de unutulmamış. Standart çift farların dışında, opsiyonel Adaptif Farlar ile birlikte ya da ayrı Bi-Xenon farları da kullanıcılara sunuyor. Yeni BMW 3 Serisi'nde ayrıca lastik basıncı kaybedilse bile maksimum 80 km/s hızla 250 kilometreye kadar sürücünün devam etmesinin sağlayan run-flat lastikler de standart olarak yer alacak.
|
|
|
|
|
|
|
|
|