|
|
|
|
|
|
Ford mu geçecek yoksa BMW mi?
Bir araştırma şirketinin ilginç anketi: Seçmen Bush'u Ford otomobil gibi görüyor, Kerry'yi BMW. Seçmene göre Bush McDonald's Kerry ise Subway.
Geri sayım başladı. 72 saat sonra ABD'de ülke tarihinin en "medyatik" başkanlık seçimi start alacak. Salı sabahından itibaren sandıklar kapanıncaya kadar dünya gündemi, Amerika'ya kilitlenecek. Yüzlerce TV kanalı, dakika dakika seçim yarışını milyonlarca kişiye ulaştıracak. Sayılı günler kalmasına rağmen halen Cumhuriyetçi aday George W. Bush ile Demokrat rakibi John Kerry arasında belirgin bir fark yok. Anketlerde birer puanlık fark görülüyor. 44'üncü başkanı belirleyecek "seçiciler kurulu" oylarının ağırlıklı olduğu eyaletlerde de durum ülke genelinden farklı değil.
BUSH "LIGHT BİRA" Bu kadar başa baş giden ve galibi "foto finişin" belirlemesinden endişe edilen seçimde halk iki adayı nasıl değerlendiriyor? Bu kez soru vaatleri ya da dış politika ve ekonomideki becerileri değil. Soru, seçmen iki adayı marka olarak nasıl görüyor? WPP Landor adlı saygın bir araştırma şirketi halka iki adayı popüler markalar olarak sordu. Ortaya ilginç bir tablo çıktı: Amerikalı seçmene göre Başkan Bush bira olarak Bud Light; Kerry ise Heineken. Bush otomobil markası olarak Ford'u, rakibi ise BMW'yi anımsatıyor. Dünya çapına yayılmış süpermarket zinciri Wal-Mart'la özdeşleştirilen aday Bush. Kerry ise Kmart gibi görülüyor. Araştırmayı yapan uzmanlar, bu yanıtlar doğrultusunda seçmenin iki adayı nasıl gördüğünü ise bakın nasıl yorumluyor:
'KERRY RİSKLİ OLABİLİR' Bush liderlik açısından tanınmış bir marka. Kararsız seçmenin oyunu kazanması, farklılık yaratacak noktalarda yöneticiliğine bağlı. Bazı seçmenler onu modası geçmiş, değişime açık olmayan biri olarak görüyor. Kerry ise özdeşleştirildiği markalara bakılırsa ayakları yere sağlam basan bir mücadeleci, bir rakip. Önemli bir potansiyele sahip. Ancak bazı konularda riskli biri. Araştırmayı yapan Landor şirketinin genel müdürü Allen Adamson, sonucun seçim günü belli olacağını belirterek "Belirsizlik zamanlarında insanlar güvendikleri, rahat ettikleri markalara yönelirler" diyor. Seçim öncesi gerilimin yüksek olduğunun altını çizerek de "ibrenin Bush olacağı" yorumunda bulunuyor. Araştırmada halkın iki adayı kıyaslaması şöyle sürüyor: Bush hazır gıda zinciri olsa McDonald's olurdu; Kerry ise Subway. Bush ekonomi dergisi Business Week iken Kerry magazin dergisi People. Bilgisayar markalarından Bush, IBM'i; Kerry ise Apple'ı anımsatıyor...
|
|
|
|
|
|
|
|
|