|
|
Damardan bir Alman reklamı
Hani "Gök kubbenin altında söyleyecek yeni bir söz yok" derler ya... Son Renault Megane Wagon'un reklam filmi bu sözün doğruluğunu tartıştırır nitelikte. Reklamların finaline bir sürpriz koymayı, çekiciliği artırmak adına herkes ister de, olmaz. Bu kez olmuş. Hem de çok iyi olmuş. İki kişi aracın içinde. Biri kullanıyor. Diğeri rallilerdeki copilot gibi sürücüye yön ve hız bilgisi veriyor. Sonra araç duruyor. Her ikisi de araçtan iniyorlar. O zaman anlıyoruz ki, Megane'ı süren kişi körmüş... Bu sürpriz, müthiş bir duygusallık içerecek şekilde verilmiş. Aynı zamanda filmin defalarca izlenmesine de destek oluyor. Ben tercüme reklam filmlerinden pek haz etmem. Ayrıca doğru da bulmam. Ama Almanya'dan alınan bu filmde nasıl olmuşsa sanki evrensel bir tat yakalanmış. Ama ne yazık ki, bu filmdeki 'damardan' denen duygusal ifade ve vaadi basılı medyaya da taşıyacak reklamlardan söz etmek zor. Sadece kilit mesajla bağlantı kurulmaya çalışılmış: "Şaşırtıcı dinamizm!" Yazılı basında aracı göstermeyi tercih etmişler. Gel de yanma!..
|