İngiltere'de pazarlama okudu Adana'da baba çiftliğine döndü
Southhampton College of Technology'de ihracat pazarlaması eğitimi gören Avni Özşahin, ardından Türkiye'ye dönüp, çiftlik yönetimini babasıyla paylaştı.
Avni Özşahin, İngiltere'de Southhampton College of Technology'de export marketing (ihracat pazarlaması) eğitimi aldıktan sonra Türkiye'ye dönerken, aklında, çiftlik yönetiminde babasına daha fazla yardımcı olabileceği düşüncesi vardı. Ortaokul-lise çağlarından itibaren çiftlik işlerini seven Özşahin (47), şimdi, babasının zamanında sahip oldukları narenciye bahçeleri ve tarlalarını ikiye katlamış olmanın mutluluğunu duyuyor. 23 yıllık çiftçi Özşahin, çiftliği büyütmenin püf noktalarını aktarırken, şunları söyledi: "Ben, bu işe yeni yatırım yapan girişimcilere ya da babadan kalma çiftliklerinin başına geçmek isteyenlere, her şeyden önce işi sahiplenmeleri gerektiğini hatırlatmak isterim. Tabi çok çalışmaları gerektiğini de..."
İŞ SAHİPLENİLMELİ Özşahin, işi sahiplenmek ve çok çalışmak dışında, işletmesini büyütmesinde kendisine yardımcı olan unsurları şöyle sıraladı: "Elbette, gerek narenciye üretiminde gerekse tarla ziraatinde modern aletleri kullanmanın faydasını çok görüyorum. Artık çift çekerli ve kuvvetli traktörlerle toprağı daha derin ve süratli işleyebiliyor, hasattan sonra ürünümüzü saklayabileceğimiz silolarımız sayesinde istediğimiz koşullar oluşunca satış yaparak optimum karlar elde edebiliyoruz. Narenciye bahçelerimizde kışın soğuk ve don zararına karşı rüzgar pervanesi kullanıyoruz. 10 yıl içinde modern tarımın gereklerini uygulayabilmek için yaptığım yatırım miktarı, silolarla birlikte toplam 500 milyar lirayı buluyor." Özşahin, "modern makineler kullanır; üretimle enerji giderlerinizi mümkün olduğunca düşük ve arazinizin büyüklüğü ile kullandığınız ekipmanınızı optimum seviyede tutabilirseniz, elbette kâr edersiniz" dedi. Özşahin'e göre, yeni teknikleri öğrenmek için modern çiftçiler arasındaki bilgi akışının da, çiftliklerin gelişimindeki etkisi yadsınmamalı.