|
|
|
|
|
|
Otomobil hakkında
Porsche Cayenne S Onun adı bile benim gibi bir otomobil aşığına çok şey ifade ediyor: Porsche Cayenne S. Bolca beygir gücü, müthiş bir karizma, yüksek bir motor hacmi ve o bildik Alman teknolojisi ile araç insanı kendine hayran bırakıyor. Çünkü beni bu otomobil ile sokaklarda seyr-i sefer halinde görenler, otomobili benim sandılar ve itiraf ediyorum ben de bu durumu kabullendim! Bir Porsche içinde olmak zaten yeterince etkileyici. Ancak bu markayı taşıyan her otomobil gibi arazi aracı da hayli çekici. Otomobil tasarım anlamında Porsche 911 yutmuş bir arazi aracını andırsa da dış görünüm gayet çekici. Özellikle arka görünüm beni kendine hayran bıraktı. Tabii bir de otomobilin tasarım çizgilerini taşıyan anahtarından bahsetmeliyim. Küçük bir Porsche Cayenne görüntüsündeki anahtar gerçekten de artık otomobilli yaşantınızda hiçbir şeyin aynı olmayacağı izlenimini yaratıyor insanda. Ön koltuklar firmanın dinamizmini taşıyor. Ancak göstergeler, Porsche geleneğinden çok farklı. Yani devir saati ortada yer almıyor. Ama göstergelerin aydınlatması ve yazı karakteri spor otomobillerle aynı. Otomatik olarak yapılan koltuk ayarları ve yine motorlu olarak kontrol edilen derinlik ve yükseklik ayarlı yani teleskobik anten sayesinde boyunuz ve kilonuza en uygun ayarı yapabiliyorsunuz. Otomobilin müzik seti klasik çizgiler taşıyor. Ve ses performansı mükemmele yakın. Zaten böylesine bir otomobilden aksini beklemek de haksızlık olur. Ters üçgen şeklindeki direksiyon, firmanın üç kollu spor direksiyona güncel bakışını yansıtıyor. Bu tasarım ciddi anlamda hoşuma gitti. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda yorum yapmaya bile gerek yok. Çünkü özel bir otomobilde olduğunuz her saniye belli oluyor zaten. Diğer otomobillere göre ters tarafa konulmuş anahtar deliğine anahtarınızı takıp çevirdiğinizde duyduğunuz ilk hırlama bir çok şeyin garantisi adeta. Çok performanslı otomobillere alışık olan ben, ilk birkaç kilometre boyunca bu iri otomobilin gazına alışmakta güçlük çektim. Otomobili hoplattım durdum ani gaz isteklerimle. Ama alışınca bu kadar ağır ve büyük bir otomobili V8 motor ile bile olsa bu kadar kolay ateşleyebilmenin gerçek bir mühendislik harikası olduğuna karar verdim. Tam 420 nm. maksimum tork üreten otomobil saatte 242 kilometreye kadar çıkabiliyor. Durur halden saatte 100 kilometre hıza 7.2 saniyede ulaşıyor. Bu gerçekten süper bir değer. Ancak bu performans için de 100 kilometrede 30 litre ortalama yakıt tüketimini göze almanız gerekiyor. Sonuç olarak bu otomobil bence "Rüya arazi aracı". Çünkü "Spor", "Konfor" ve "Normal" ayarları ile süspansiyon sistemindeki şok emicilerin sertliğini ve otomobil yüksekliğini orta konsol üzerindeki düğmeler aracılığı ile yapabiliyorsunuz. Otomobil, motoru kadar, duruşu ve içinde görünmenin insana yaşattığı hoşluk duygusuyla da çok farklı...
|
|
|
|
|
|
|
|
|