|
|
Bu reklam saklanır
Ben buna yürek derim. Her genç iletişimcinin BMC'nin reklamcı jargonunda 'page killer' (sayfa öldürücü) denen reklamlarını kesip saklaması gerekir. Page killer türü reklam sayfanın tamamına yayılmaz. Bir tarafta en az 2 sütun, üstte de en az 13 santim gazetenin yazı işlerine yer bırakır. Gazetelerin yazı işleri, bu tür reklamları pek sevmezler. Çünkü kalan yere reklam alınamaz. Bir de üstüne, o sayfalarda var olan tasarım alt üst olur. Öte yandan hem o sayfada bulunan köşe yazarlarının yazılarını yeniden gözden geçirmeleri gerekir, ayrıca haberlere yeniden bakılır. Genelde tek sayfada kullanılan 'page killer' yaklaşımını BMC bu kez çift sayfaya yaymış. Bizim gazetenin yazı işlerini kutlamak gerekir. İşi mükemmel çözmüşler. Hem reklamı gayet güzel göstermişler; hem de güzel bir tasarım oluşturmuşlar. Genç iletişimcilere not: Pazartesi günkü Sabah, sayfa 22 ve 23... BMC'nin hafif ticari araç kategorisindeki yeni modeli Megastar'ın zor okunan adı dışında reklamdaki sunuluşu bir harika. Eleştirdiğim 'tuzluk gibi' görüntüleri küçük karelerle ana fotoğrafın içine gömüp meraklısına bırakmışlar; büyük fotoğraf ise marka vaadini anlatıyor: Genç, yakışıklı, kendinden emin...
|