|
|
|
|
|
|
Minikler patron oldu
Aileler artık otomobil alırken çocuklarının da fikirlerine önem veriyor. Miniklerin en etkili olduğu ülke Hindistan. Türkiye'de ise çocuklar yavaş yavaş söz sahibi oluyor.
Çocuklar doğumlarından itibaren anne ve babalarının hayatlarında öncelikli bir role sahiptir. Ebeveynler, oturacakları evden, gidecekleri tatil beldesine kadar birçok konuda, çocukların da fikrini alır. Hatta bazen sadece çocukların dediği olur. Peki ya otomobilde durum ne? Synovate'in yaptığı araştırmaya göre aileler artık otomobil satın alırken çocukların tercihlerini de gözönünde buluduruyor. Küçükler otomobilde en çok renk seçeneğine odaklanıyor. Tabii video oyunları oynayabilecekleri modeller de, onların gözdesi.
Hindistan ilk sırada geliyor Çocukların en etkili olduğu ülke Hindistan. Satılan her 100 araçtan 88'inde, Hintli küçüklerin istekleri yatıyor. Avrupa ve ABD'de ise bu oran biraz daha düşük. Yetkililer, Türkiye'de otomobil alırken eş ve çocukların yavaş yavaş söz sahibi olduğunu belirtiyor. Bunu son dönemde show room'lara ailecek gelenlerden de görebiliyoruz.
*** Otomobil tercihinde söz artık çocukların
Aileler artık otomobil satın alırken çocuklarının istek ve tercihlerini göz önünde bulunduruyor. Çocukların en etkili olduğu ülke ise Hindistan.
Çocuklar doğumlarından itibaren anne ve babalarının hayatlarında öncelikli bir yere sahip olur. Ebeveynler, ikamet edecekleri evden, tatil seçimine kadar, sosyal aktivitelerden otomobillere kadar bir çok konuda çocuklarının fikirlerine ve isteklerine önem verir. Araştırma şirketi Synovate'in yaptığı bir araştırma da bunu istatistiki olarak doğruluyor. Synovate'in araştırmasına göre, çocukların otomobil alırken modelinden, rengine, aksesuvarlarından iç döşemesine kadar bir çok noktada anne ve babaları üzerinde çok etkili oldukları ortaya çıktı. Araştırma şirketinin otomotiv analisti Jon O'Loughlin, çocukların ailelerin otomobil seçimlerinde en etkili kriter olduklarını söyledi. O'Loughlin, çocukların en etkili olduğu ülkenin Hindistan olduğunu ifade ederek, Hintli çocukların yüzde 88 ile aileleri üzerinde en etkili satın alma mekanizması olduklarına işaret etti. O'Loughlin, ayrıca Hintli ailelerin yüzde 62'sinin otomobil satın alırken çocukların ihtiyaçlarına cevap verebilecek bir model aldığına dikkat çekti.
Türkler'de henüz çok yeni Araştırmada çocuklarının istek ve tercihlerini göz önünde bulunduran ikinci bölgenin ise Ortadoğu ve Körfez bölgesi olduğu belirtilirken, Arap ailelerin de yüzde 85'nin çocukların etkisi ile araç alımı yaptıkları kaydedildi. Listenin üçüncü sırasında ise İngiliz ailelere yer aldı. İngiliz ailelerin yüzde 81'i çocukların araç satın alırken etkili olduğunu söyledi. Brezilyalı aileler de çocuklarına göre otomobil seçenler arasında yer alıyor. ABD'li çocukların ise anne ve babaların seçimindeki etkisi ise yüzde 60'la sınırlı. Çocukların en etkisiz olduğu ülkeler ise Kore ve Fransa oldu. Koreli ailelerin sadece yüzde 33'ü çocuklarının seçemine izin verirken, Fransızlar ise yüzde 24'lük pay ile çocuklarının fikirlerine en az önem veren millet oldu. Türkiye ise şirketin araştırmasında yer almadı. Ancak uzmanlar Türk ailelerinin özellikle son yıllarda çocukların istek ve tercihlerine göre otomobil aldıklarını belirtiyor. Yine de Türk çocukların listede yer alan ülke çocuklarından daha az etkili olduğunu söyleyebiliriz.
FURKAN ALP
|
|
|
|
|
|
|
|
|