|
|
|
|
|
Yeni S40'la çıtayı bir kademe yükselttiler
|
|
Volvo S40 tasarımı ve iç mekanıyla, çıtayı yukarı yükseltti. Onu eski S40 fanatikleri de sevecek.
Zaten güzel olan ve pazarda kabul gören bir otomobili değiştirmek, hem de bu değişimi hayli radikal seviyelerde tutmak için öncelikle çok cesur, sonrada piyasalar için hayli agresif olmak gerekir. Galiba Volvo, yeni S40 ile kendisi için çıtayı biraz daha yükseltirken cesaretini de fazlasıyla kanıtlıyor. Yani S40'ı aylar önce İsveç'te, Volvo fabrikasına yaptığım bir seyahatte görmüştüm. Otomobil özellikle arkadan bakıldığında küçük bir S60'ı andırıyordu. Ön bölüm de firmanın yeni tasarım anlayışına ayak uydurmuştu. Ama tabii ki otomobil hakkında gerçek bir fikir edinmek için 4 günü İstanbul sokaklarında geçirmek gerekiyordu. Ben de tam öyle yaptım. Öncelikle otomobilin kompakt boyutları ve alışmak için zaman gerektiren tasarımı çevrenizdeki sürücüleri çok etkiliyor. Otomobilin içine girdiğinizde özellikle incecik orta konsol dikkatinizi çekiyor. CD player, entegre cep telefonu, Surround ses sistemi kontrolleri ve klima gibi konfora yönelik özellikleri kontrol edebileceğiniz bu konsol şık tasarımı ve kullanışlılığı ile kalbimi kazandı. Otomobilde ergonomi anlamında bir çok keyifli özellik var. Bunlardan biri de bagajdaki seperatör. Bunu kaldırdığınızda bagaja koyduğunuz eşyalar sağa sola savrulmuyor. Bir nevi bagaj filesinin yeni versiyonu bile denebilir bu ayırıcı için Otomobilin 2.5 litre turbo beslemeli motoru gerçekten keyifli bir sürüş sağlıyor. 6.9 saniyede 100 km hıza erişebilen otomobil, ara hızlanmaları ile de göz dolduruyor. Hızlı girilen yavaş virajlarda arkasını bırakma eğilimine giren otomobili patinaj sistemi çok çabuk çizgiye sokuyor. Bu otomobilde beni etkileyen bir başka özellik ise yol bilgisayarının Türkçe mesajlar iletmesi oldu. Otomobilin fiyatı ise 51 bin 200 Euro.
|
|
|
|
|
|
|
|
|