Hangi operatör daha ucuza konuşturuyor?
Hangi cep telefonu operatörü (GSM şirketi) ile konuşmak daha avantajlı? Cep telefonu faturalarını düşürmek için nasıl bir yöntem izlenmeli? Konuşma sürelerini azaltmadan faturayı azaltmanın yolu var mı? Birkaç haftadır, 3 GSM operatörü, Turkcell, Telsim ve Avea'nın tarifelendirmeden sorumlu yöneticileriyle yoğun bir mesai geçirdim. Hepsine son ayın cep telefonu faturamı, hangi numara ile kaç dakika konuştuğumun bilgisini verdim. Ve onlara şunu sordum: "Acaba, konuşma alışkanlığımı, sıklığını değiştirmeden ve aradığım numaralar aynı kalmak kaydıyla, sizin şirketinize ait cep telefonu operatörünüz ile konuşsaydım, faturam ne olacaktı?" Yanıtları sizinle paylaşırken, ben de belki operatörü değiştirecek, belki de operatörün sunduğu tarife seçenekleri arasında başka bir tercih yapacaktım. Bir sonuca vardım.
*** Odaklandığım ikinci soru şuydu: Kim daha ucuza konuşturuyor? Bu soru, bakış açınız, konuşma alışkanlıklarınızı değiştirip değiştirmeyeceğiniz ve en çok konuştuğunuz kişilerin hangi operatörü kullandığı ile doğrudan ilgili. Tüketiciler, A operatörüne ait cep telefonundan, B ve C operatörlerinde sonlanan konuşmalar yapıyor. Ya da cep telefonu ile sabit hatları arıyor. Bu ise fiyatlandırmayı etkiliyor. Yine de sonuca ulaştım.
*** Operatörler, müşterilerin davranış kalıplarını, eğilimlerini çok iyi analiz ediyorlar. Bu bilgileri açıklamıyorlar elbette. Ancak televizyon reklamlarında vurgulanan noktalara bakıldığında tüketici tercihlerinde, "fiyatlandırmanın" belirleyici faktör olduğu anlaşılıyor. Ayrıca, tüketicilerde de "faturayı düşürmek için" eş, dost ile aynı operatörü kullanma eğilimi belirdiği görülüyor. Bir de cep telefonu ile sabit hatları aramanın ucuzladığının altı çiziliyor.
*** Bir kaç gün konuyu ele alacağım. Öğrendiklerimi, işin püf noktalarını, açıklamaları sizinle paylaşacağım. Ama hemen belirtmeliyim ki, herkese uygun tek bir alternatif yok. Sizin için doğru olan, benim için olmayabilir. Şunu garanti edebilirim, doğru operatörü ya da doğru tarifeyi bulan kişi, aynı parayla daha çok konuşacak, ya da aynı konuşma süresi için bu kez daha az ücret ödeyecek.
*** Konuyla ilgili araştırma yapacağımı söylediğim yazımı şöyle bitirmiştim: GSM şirketlerinin hemen hepsi büyük reklam müşterisi. Tanrı beni korusun. Yarın ise yazı dizisine "Tanrı GSM operatörlerini korusun" diye başlıyorum.
|