|
|
|
|
|
Cari açıkta sadece oto satışı mı suçlu?
|
|
Citroen Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, cari açık gündeme geldiği zaman sürekli otomobil satışlarının tartışılmasından yakınıyor. Yurdakul, "Otomobil, Türkiye toplam ithalatının yüzde 13'üne bile denk gelmiyor" diyor.
*** Her zaman otomobil mi suçlu olacak?
Citroen Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, cari açık gündeme geldiği zaman sürekli otomobilin tartışılmasından yakınıyor. Yurdakul, "İthalatta otonun payı yüzde 13'ü geçmez" diyor.
Türkiye'de son günlerde gündemi cari açık ve bunun nedenleri oluşturuyor. Tabii konu cari açık olunca, söz yine dönüp dolaşıp ithal otomobile geliyor. Citroen'in Türkiye distribütörü Baylas Otomotiv'in Genel Müdürü Nurkan Yurdakul, tartışılan cari açığa farklı bir yorum getiriyor. Yurdakul, "Cari açık ve ithalatın artışı konuları irdelenirken, tüketim mallarının Türkiye toplam ithalatının sadece yüzde 13'ünden azını oluşturduğu ve bu tüketim mallarının da ancak yarısının bile araçtan oluşmadığı gözardı edilmemeli" diye konuşuyor. Dış ticaret dengesi konuşulduğunda her zaman otomobilin suçlandığını dile getiren Yurdakul, "Her zaman biz suçlu değiliz ya" diyerek isyan ediyor. Nurkan Yurdakul'la Citroen markasını ve sektördeki son gelişmeleri konuştuk...
Tüketiciye C4 müjdesi
* Citroen son dönemde pazara yeni modeller sunmadı... Geçtiğimiz dönemde C3 Pluriel ve C2 modellerimizi piyasaya sunmuştuk. Yenilenmiş C5'imiz ekim sonunda, orta sınıfa hitap eden ve Türkiye otomobil pazarının yüzde 45'ini oluşturan C segmentindeki C4'ümüzü 2005 başında yollara çıkartacağız.
* Bu yılki pazar payınız ne olur? Ve Auto Show'da yeni model olacak mı? Bu yılki pazar payımızın yüzde 2.1 olacağını düşünüyoruz. Auto Show'da yeni C4'ümüzü tanıtacağız. Yeni otomobilimizle oldukça iddialıyız.
* Toplam pazarı nasıl değerlendiriyorsunuz? Özellikle son dönemde yavaşlama var. Tüketici kredilerinin de yüksekliği pazarı olumsuz etkiliyor... Toplam pazarın yılsonunda 680-700 bin adet civarında kapanacağını tahmin ediyoruz. Son dönemdeki yavaşlamanın sebebi tabii ki hükümetin tüketimi yavaşlatmak istemesinden kaynaklaklanıyor. Ancak gündemdeki "cari açık" ve "ithalatın artışı" konuları irdelenirken, tüketim mallarının Türkiye toplam ithalatının sadece yüzde 13'ünden az bir bölümünü oluşturduğu ve bu tüketim mallarının da ancak yarısının bile araçtan oluşmadığı gözardı edilmemeli.
* Hafif ticari araçlardaki ÖTV'nin artırılması pazarı nasıl etkiledi? Tabii ki bu ÖTV artışı nihai müşterileri tedirgin ettt. Tüketicilerin kafalarında soru işaretleri oluşması nedeniyle, hafif ticari araç pazarında bir yavaşlama oldu. Ancak ekonomik problemlerin çözümü yolunda önemli adımlar atan ülkemizde ticaret artarak devam edecek ve hafif ticari araç pazarı yeniden artış trendine girecek.
Mete TANSU
|
|
|
|
|
|
|
|
|