|
|
|
|
Carlos, Türk otomotivini iyi tanıyor
Renault Başkanı Louis Schweitzer, 2005'te yerine geçecek olan Nissan CEO'su Carlos Ghosn'a kefil oldu. Schweitzer, "Türkiye'yi çok yakından takip ediyor" dedi.
*** Carlos, Türkiye'yi yakından tanıyor
Renault Başkanı Schweitzer 2005'te ilaç şirketi Astra Zeneca'nın başına geçiyor. Yerine ise Nissan CEO'su Carlos Ghosn geçiyor. Schweitzer, halefine tam destek verdi.
Dacia'nın Logan modelinin dünya basın mensupları için deneme sürüşleri Kapadokya'da yapıldı. Dünyanın dört bir yanından 450 civarında basın mensubunu Logan'ı Kapadokya'da test ettiler. Kapadokya'nın konukları arasında Renault CEO'su Louis Schweitzer da vardı. Schweitzer 1992 yılından bu yana Renault'un başına bulunuyor. Nissan ile ortaklık ve Samsung ile işbirliği gibi önemli projelere imza attı. Türkiye'de Megane üretimi de yine onun projesi. Ünlü yöneticinin bilinmeyen bir özelliği var. Schweitzer ünlü düşünür Jean Paul Sartre'ın kuzeni. Ailenin başka bir üyesi de Nobel Barış ödülü sahibi Albert Schwitzer. Schweitzer stresin ve gerginliğin zirveye vurduğu ancak zor kararların verilmesi gerekilen anlarda sakinliğini böyle koruyor olsa gerek. Ne sorarsanız sorun mütevaziliğini ve sakinliğini kaybetmiyor. Görevi bırakmasına az bir zaman kalmış olan yöneticinin Renault ve Türkiye konusunda görüşlerini aldık.
Tamamen ayrılmıyorum * ASLINDA Renault'dan tamamen ayrıldığım söylenemez. Sadece icracı görevlerimi bırakıyorum. Yönetim kurulunda görevim devam edecek. Astra Zeneca'nın başına yönetimine geçiyorum. Yerime gelecek kişiyi de yakından tanıyorsunuz. Nissan'ın Ceo'su Carlos Ghosn. Carlos çok mantıklı bir insandır. Türkiye'nin Renault için önemini ayrıca anlatmama gerek yok. Zaten görecektir. Siz Carlos'a güvenin.
* BURSA fabrikası benim bebeğim sayılır. Megane üretimini oraya kaydırmayı planlıyorum diye açıklama yaptığımda birçok olumsuz tepki aldım. Ancak ben üretim kalitesinden emindim. Nitekim haklı çıktım. Şu an Bursa fabrikası tüm Renault bünyesinde en kaliteli üretim yapan fabrikalar arasında.
* HERKES petrol fiyatlarının yüksek olduğundan bahsediyor. Ancak gelecekte daha yüksek fiyatlı petrole alışık olmamız gerekiyor. Sonuçta petrol miktarı sınırlı, zaman geçtikçe fiyatı artabilir. Asıl önemlisi otomobil kullananlara nasıl yansıyacağı. Fiyatlar çok artsa da otomobil kullanıcılarına çok olumsuz yansımayacak. Zaten petrol ürünleri ağır vergilendiriliyor. Petrol fiyatlarındaki artışın büyük kısmı bu vergilerden vazgeçilerek hükümetler tarafından karşılanacaktır. Otomobil sahiplerine müjdeyi verelim. Korkmayın petrol fiyatları patlasa da size yansıması çok fazla olmayacak.
* RENAULT olarak Türkiye'yi yatırıma uygun bir ülke olarak görüyoruz. Diğer işadamları neden burada yatırım yapmıyorlar anlamıyorum. Yatırım yapmamanın nedeni ekonomik olamaz. Bence asıl neden korku. AB üyeliği veya müzakerelerin başlaması size bu korkuyu gidermekte yardımcı olacak.
Sinan Cem ŞAHİN
|
|
|
|
|
|
|
|
|