Şampiyonlar Ligi'nin sponsoru Ford Company, dergisine verdiği ilanla milyonlarca bayiini ve sektörün üst düzey yöneticilerini İstanbul'daki final maçına davet etti.
Avrupa Birliği yolundaki engelleri tek tek kaldıran Türkiye, belki de Kurtuluş Savaşı'ndan bu yana dünya gündemini ilk defa bu kadar meşgul ediyor. Dünya coğrafyasında çok da büyük yer tutmayan bir ülkeden bu kadar bahsedilmesi, ister istemez dünya kamuoyunun da yüzünü Türkiye'ye çevirmesine neden oluyor. Uluslararası dev firmalar toplantılarını İstanbul'a kaydırıyor. Turizm acenteleri listelerinin başına Türkiye'yi yazıyor. İlk defa görücüye çıkacak otomobiller Türkiye yollarında deneniyor. Türkiye ya da Türk firmaları global dergi ve gazetelerin manşetlerine taşınıyor. Bunun son örneği otomotiv devlerinden Ford'da yaşandı. Şampiyonlar Ligi'nin sponsorluğunu üstlenen otomotiv devi, aylık 'Connecting Ford Dergisi'nin son sayısında İstanbul ve Atatürk Olimpiyat Stadı'nı tanıttı. Ford'un dünya çapındaki milyonlarca bayisi ve otomotiv sektöründeki üst düzey yöneticiler gönderilen derginin arka iç kapağında yer alan ilanla 2005 Mayıs'ında İstanbul'a davet edildi. "Destination İstanbul' başlığı ile verilen ilanda Atatürk Olimpiyat Stadı'nın bir fotoğrafı yer aldı. İlanda 32 takımlı, Şampiyonlar Ligi'nde mücadelenin başladığı, bu büyük heyecanın Mayıs 2005'te İstanbul Olimpiyat Stadı'nda yapılacak final maçı ile sona ereceği belirtilerek, "2005 Mayıs'ında İstanbul'da buluşalım' denildi.
TÜRK ORTAKTAN TAM DESTEK Yeni Ford Focus'un dünya lansmanına destek vermek amacıyla Ford Otosan'ın Yönetim Kurulu Toplantısı'nı Paris Motor Show'da yapan Koç Holding üst düzeyi, fuarda Ford Company yöneticileri biraraya geldi. Teknesiyle dünya turuna çıkan Koç Grubu Şefer Başkanı Rahmi Koç da ilk soluklanmayı Paris'te yaptı. Atina'da demirleyen Koç, özel uçakla Paris'e geçerek hem fuarı gezdi, hem de genel kurula katıldı. Fuarda Ford Otosan ve Tofaş'taki yatırım hamlesinin devam edeceği müjdesini de veren Koç, "Kısa süre içinde hem Ford Otosan'da hem de Tofaş'ta yeni yatırımları gündeme alacağız. Rekabette ayakta kalabilmek için yeni yatırım şart" dedi. Dünya otomotiv sanayinin baş döndürücü bir dinamizme sahip olduğuna işaret eden Koç şöyle devam etti: "Bu dinamik yapıya ayak uydurmak için yeni yatırımlar yapmaya mecburuz. Bu sektörde durmak olmaz. Ford Otosan'ı önemli bir üretim merkezi haline getirdik. Fiat İtalya ise ciddi bir iniş dönemine girmişti. Bu doğal olarak Tofaş'ta da bir sarsıntıya yol açtı. Ama bunlar geride kaldı. Şimdi Tofaş için hazırlanan yeni üretim projeleri var. Bütün planlar dosyalarımızda hazır. En kısa zamanda harekete geçeceğiz. Ford'dan sonra Tofaş da dünyanın dikkatini yeniden Türkiye üzerine çekecek."