Tofaş, 2001'de hayata geçirmeye başladığı yeni stratejisiyle ürün markası ve kurum markası kimliklerini birbirinden ayırmaya çalışıyor. Tofaş'ın bir kurum olarak değil de ürün markası gibi algılanmasının Fiat markasını olumsuz yönde etkilediğini düşünen yöneticiler kurum-marka ayrımını pekiştirmek için her ayrıntıya özen gösteriyorlar. Fiat markasını ön plana çıkarmak için yapılan çalışmalardan biri de 10-12 Eylül'de İzmir'de yapılacak Fiat Rallisi. Şimdiye kadar Tofaş rallisi adıyla düzenlenen yarışların isim değişikliğinin altında Fiat algılanmasını kuvvetlendirme, taze kan pompalama stratejisi yatıyor. Bu arada yıl sonuna kadar bütün bayilerdeki Tofaş logolarının yerini Fiat logoları da alacakmış. İletişim fakültelerinde tez yazanlara duyurulur. Son yıllarda üzerine tez yazılabilecek başarıyla yönetilmiş iki büyük yeniden konumlandırma ve marka çalışması var. Biri Piyale, diğeri Fiat...