resim_link1
SABAH - 30/08/2004 - Minibüs Porsche'den daha pahalı
kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
  » Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Atina 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
EN DEĞERLİ HAT ÜMRANİYE-KADIKÖY:Fiyatı, hattaki minibüs sayısı ve talep belirliyor. Buna göre İstanbul'daki en değerli hatlar Ümraniye-Kadıköy ve Bakırköy-Yenibosna.
Minibüs Porsche'den daha pahalı
En kıymetli 'teneke'

Minibüs Porsche'den daha pahalı

Minibüs ve taksi, 2005 model Porsche'den daha pahalı. Hattı olan minibüsün fiyatı 250 ile 500 milyar lira arasında değişirken, bir taksi plakası 340 milyar liraya alıcı buluyor.

Eskiden taksici ve minibüsçüye kız verilmezken, şimdi minibüs ve taksi sahibi olanlar parmakla gösteriliyor. Çünkü hatlı minibüs ve taksi plakaları, 2005 model Porsche'den bile daha fazla paraya alıcı buluyor. Bir taksi plakası 340 milyar liraya satılırken, hatlı minibüs fiyatları 250 ile 500 milyar lira arasında değişiyor. Minibüs hattının fiyatını, o hattaki minibüs sayısı ve talebin yoğunluğu belirliyor. Buna göre İstanbul'daki en değerli minibüs hatları 500 milyar ile Ümraniye-Kadıköy ve Ümraniye-Üsküdar. Bu hattı Avrupa Yakası'nda 400 milyar lira ile Bakırköy- Yenibosna izliyor.

GENEL MÜDÜR KADAR KAZANÇ
İstanbul'daki en değerli minibüs hatlarından biri Bakırköy-Yenibosna. Plakayla birlikte hat değeri 450 milyar lira olan Bakırköy-Yenibosna hattında 31 minibüs çalışıyor. Günde gidiş-geliş bir sefer sayılıyor. Bir minibüs bu hatta toplam 9 sefer yapıyor. 14 kişilik minibüste ayaktaki yolcuyla birlikte 20 kişi taşıdığı düşünülürse, kişi başı 1 milyon liradan minibüsün bir günde kazancı indi-bindi diye tabir edilen kısa mesafelerle 400 milyon liraya kadar çıkıyor. Günlük mazot masrafı ise 80 milyon lira. Minibüs şoförleri de günlük 30 milyon lira kazanıyor. Tüm bu masraflar çıktığında minibüsün günlük kazancı en az 290 milyon lira. Aylık ise yaklaşık 8 milyar 700 milyon lira. İyi bir şirketin genel müdürünün kazancı da aşağı yukarı bu kadar.

"METRO TALEBİ AZALTTI"
İstanbul Minibüsçüler Odası Başkanı Ali Kemal Aktürk, hatlı minibüs fiyatlarının 2001 yılında yaşanan ekonomik kriz nedeniyle şu an 100 ile 250 milyar lira arasında değiştiğini söylüyor. Aktürk, banka faizlerinin düşmesi, doların yükselmemesi ve özel araba kredilerinin hatlı minibüs fiyatlarını etkilediğini belirterek, metronun yapılmasının da minibüs müşterisini sayıca azalttığını anlatıyor.

İnci DÖNDAŞ -HABER MERKEZİ

DİĞER GÜNDEM HABERLERİ
 Halkla beraber...
 Fahri müfettiş çevirme yapıyor
 Beşiktaş'ta dört gün barış rüzgârı esecek
 Rehin alınan iki Türk mühendis serbest
 Oğlunu yitiren baba ABD'ye dava açıyor
 Bingöl'de raylara döşenen mayın yük trenini devirdi
 Balıkçı bu sene de komisyoncunun ağında
 52 bin kişi köye döndü
 Tatile gelen gurbetçinin dönüş yolu çile dolu
ERDAL ŞAFAK
Dumlupınar Kriterleri
Küçük Asya'nın kalbinden doğan ve...
UMUR TALU
Hafıza-i beşer
İnsanın "bir yaşına daha girmesi" ...
ÖMER LÜTFİ METE
Çanakkale ve profesyonel öcüler
Cuma günü Fatih Camii...
Azilci vekil Türk çıktı
İngiltere'de Başbakan Blair'in Irak savaşı nedeniyle azledilmesini...
Bush'a karşı sanal alemde savaş açtılar
Hepsi birbirinden ünlü, birbirinden başarılı, kariyer sahibi,...
Alma Luce'nin Ahını
Alma Luce'nin Ahını
G.Antep; Erdal, Devran, Onur ve El Taib ile 58 dakikada skoru 4-0'a...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.