|
|
|
|
Vitesi bozuldu ama yılmadı
Peugeot pilotu Gronholm vites arızasına rağmen Finlandiya'da birinci oldu.
Dünya Ralli Şampiyonası'nın dokuzuncu ayağı olan Finlandiya etabını evsahibi Marcus Gronholm kazandı. Peugeot'yu Ford'tan Martin ve Citroen'den Sainz izledi. Finli pilot yaşadığı teknik sorunlara rağmen, 307 ile ilk kez resmen birinci oldu. Gronholm, bu galibiyetle puanını 42'ye yükselterek, üçüncülüğe çıktı.
*** Vitesi bozuldu ama yılmadı 307'yle ilk kez birinci oldu
Sezon boyunca yaşadığı teknik sorunlar ile gündeme gelen Finli Gronholm kendi evinde bir vitesi bozulmasına rağmen kazanarak Peugeot 307'yi ilk resmi zaferine ulaştırdı.
Finlandiya Rallisi'nde zafer kendi evinde yarışan Marcus Gronholm'un oldu. Dünya Ralli Şampiyonası'nın dokuzuncu ayağı olan yarışın başında liderliğe yükselen Finli pilot yaşadığı teknik sorunlara rağmen birinciliği kimseye kaptırmadı. 206 gibi başarılı bir otomobilin yerine yeni modelleri 307 ile şampiyonaya katılan Peugeot resmi olarak ilk şampiyonluğa ulaşmış oldu. 2000 ve 2002 yıllarının dünya şampiyonu olan Gronholm, bu birincilikle puanını 42'ye yükselterek şampiyonada üçüncü sıraya yükseldi. Ford takımının Estonyalı pilotu Markko Martin 34.7 saniye farkla ikinci, Citroen'in İspanyol sürücüsü Carlos Sainz ise üçüncü oldu. Şampiyona lideri Sebastian Loeb ise dördüncü olmasına rağmen genel klasmanda en yakın rakibi ile arasındaki puan farkını 17'den 22'ye çıkardı. Klasman ikincisi Petter Solberg ise ilk gün yaptığı kazanın ardından Finlandiya'dan puansız döndü. Markalar şampiyonasında rakibinden bir puan fazla alan Ford, lider Citroen ile arasındaki puan farkını 22'ye düşürdü.
Memnun dönüyorlar 307 modelinde 4 ileri vitesli şanzıman geliştiren Peugeot yetkilileri bu güne kadar aldıkları performanstan memnun olmayınca Almanya Ralli'si ile 5 ileri şanszımana dönüyorlar. Finlandiya Rallisi'nin ikinci gününde vites kutusu bozulunan Peugeot pilotu Gronholm bazı etapları ancak ilk üç vitesi kullanarak geçmişti. Finli pilotun vites kutusu daha sonra servis alanında değiştirilmişti. Yarış sonrası çok mutlu olduğu gözlenen Gronholm şöyle konuştu: "Bunu için uzun zaman bekledik. Zafer için gerçekten çok çalışmak durumunda kaldık. Ama hepsine değer. Başlangıçta güvenim tam değildi ama gittikçe daha iyileşti ve zafere ulaştık."
5 ileri şanzımana geçilecek Peugeot 307 fırtına gibi girdiği ralli Şampiyonasının ilk yarışında en iyi zamanı gerçekleştirmesine rağmen bir türlü istikrarı yakalayamamıştı. Kıbrıs Rallisi'nde zafere ulaşıldı ama su pompası gövdesi yüzünden diskalifiye oldu. Sezonun başladığından bu yana geçen 14 aydan sonra Marcus Gronholm 307 ile ilk resmi birinciliğini aldı. Finli pilot sık sık 4 ileri şanzımandan memnun olmadığını belirtiyor ve özellikle keskin virajlarda zaman kaybettiğini vurguluyordu. Peugeot takımının patronu Provera'da bu sene bir birincilik beklediğini belirterek şöyle devam etti: "Kıbrıs'ta aldığımız birinciliğe rağmen diskalifiye olmamızdan sonra resmi olarak da zafere ulaşmış olmamızdan mutluyum. Çözmemiz gereken problemler vardı ama bunu başardık. Almanya Rallisi'nde 5 ileri şanzıman kullanacağız. Finli pilotun takım arkadaşı Sebastian Lindholm'un kullandığı 307 5-ileri şanzıman ile yarıştı. Gronholm'un 4-ileri şanzımanı ile sürekli arıza yaşarken Lindholm, yaptığı etap zamanları ile de 5-ileri sistem için iyi sinyaller verdi. Gronholm, bu birincilikle puanını 42'ye yükselterek şampiyonada dördüncü sıraya yükseldi. Gronholm Loeb'in 24 puan gerisinde bulunuyor.
Pilotlar sıralaması 1. S Loeb . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .66 puan 2. P. Solberg . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .44 puan 3. M. Gronholm . . . . . . . . . . . . . . .42 puan
Takımlar sıralaması 1. Citroen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .109 puan 2. Ford . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .83 puan 3. Subaru . . . . . . . . . . . . . . . . . . .64 puan
SİNAN CEM ŞAHİN
|
|
|
|
|
|
|
|
|