Yeni tarifeleri ile şimşekleri üzerine çeken Türk Telekom, Standart Hat için bonus uygulaması başlatıyor. Ayda 30 milyondan fazla konuşan abonelere 4.5 milyon liralık bedava konuşma imkânı tanınacak.
Türk Telekom, kamuoyundan gelen tepkiler üzerine tarifelerini yılbaşına kadar yeniden düzenledi. Telekom'un, bu çerçevede hazırladığı ve onay için Telekomünikasyon Kurumu'na gönderdiği 'geçiş dönemi' tarifesinde, 'standart hat'ta geçen abonelere, konuşma sürelerine göre 'bonus' verecek. Böylece, faturalarda 1 milyon 750 bin lira ile 4 milyon 5 bin lira arasında indirim yapacak. Türk Telekom, 1 Ağustos'tan geçerli olmak üzere 19 milyon abone için 5'li tarife paketi belirlemişti. "Şirket Hat, Konuşkan Hat, Standart Hat, Hesaplı Hat ve Yazlık Hat"tan oluşan tarifeler içinde en çok tepkiyi 'Standart Hat' çekmişti. Bu tepkilerin ardından tarifeleri gözden geçiren Telekom, Standart Hat için abonelerine konuşma bedeli üzerinden "bonus" vermeyi karara bağladı. Standart Hat'ta bonus uygulaması şöyle olacak:
* 30 milyon liranın üzerinde konuşma yapan abonelere, 900 bonus verilecek. 900 bonus 4.5 milyon lira olacak.
* 20-30 milyon lira arası konuşanlar ise 700 bonus kazanacak ve faturaya bu 3.5 milyon liralık bir indirim olarak yansıyacak.
* 10-20 milyon lira arasındaki telefon görüşmelerine ise 350 bonus verilecek. Bu gruba giren aboneler 1 milyon 750 bin lira indirimden yaralanacak. 'Hesaplı Hat'ta tarife modeli değişmeyecek. Ancak, daha önce getirilen her eve bir 'Hesaplı Hat' sınırlaması kaldırılacak.
REKLAM CEZASI Türk Telekom tarifelerlerle ilgili kamuoyundan aldığı tepkinin dışında, yeni açıklanan tarifelerin reklam kampanyası nedeniyle de başı ağrımıştı. Şirketin yüzde 80'lere varan indirim sloganıyla tanıttığı yeni tarifelerine ilişkin olarak açılan davalar bulunuyordu. Tüketicinin yanıltıldığına dair davaların kaybedilmesi durumunda şirketin toplam 170 trilyonluk ceza ödeme tehdidiyle karşı karşıya kalması söz konusu olmuştu. Ağustos ayı başında Tüketici ve Rekabetin Korunması Kurulu, söz konusu kampanyanın durdurulması kararını almıştı.Kurul Genel Müdürü ve Reklam Kurulu Başkanı Özcan Pektaş kararı Telekom'a tebliği ettiklerini ve kurumdan 1 ay içerisinde savunma beklediklerini belirmişti. Pektaş, tarifelerle ilgili Türk Telekom aleyhine açılmış davaların da bulunduğunu hatırlatarak, kendilerinin vereceği nihai kararın ise Eylül ayında açıklanacağını kamuoyuna duyurmuştu.