|
|
|
|
Alanda tek sıra krizi
Atatürk Havalimanı'nda pasaport kontrolüne getirilen tek sıra uygulaması vatandaşları çileden çıkardı. Uçağı kaçırma endişesi yaşayan yolcular, "Yüzlerce kişilik kuyruk olur mu, bu nasıl iş" diye isyan ediyor.
Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nde pasaport kontrolüne getirilen tek sıra uygulaması tepkilere neden oldu. Uzun kuyrukları görerek uçağı kaçırma endişesi yaşayan yolcular uygulamaya tepki gösterirken, terminal işletmecisi Tepe-Akfen-Vie yetkilileri, yeni sistemin kolaylık sağladığını, kuyrukların personel yetersizliğinden kaynaklandığını söyledi. Dış Hatlar Terminali'ndeki pasaport kontrolüne getirilen yeni uygulama, yolcularla görevlileri karşı karşıya getirdi. Daha önce her pasaport kontrol bankosu önünde ayrı ayrı sıraya giren yolcuların başlatılan "labirent sistemi" uygulaması ile tek sıraya alınması sonucu oluşan uzun kuyruk, tepkilere neden oldu. Uzun kuyruğu gören yolcular, zaman zaman uçağı kaçırma endişesiyle görevlilerle tartışırken, terminal işletmecisi Tepe-Akfen-Vie (TAV) yetkilileri ise yeni sistemin kolaylık getirdiğini savunuyor. Dış Hatlar Terminali gidiş katında toplam 32 pasaport kontrol bankosu bulunuyor. Daha önceki uygulamaya göre yurtdışına çıkacak yolcular, ayrı ayrı bankoların önünde sıraya giriyordu. Ancak yeni sistemde tamamı tek sıraya alınan yolcular, kuyruğun yüzlerce kişiye ulaştığını görünce paniğe kapılıyor.
"YETERLİ PERSONEL YOK" Konuyla ilgili bilgi veren bir TAV yetkilisi, getirilen yeni sistemin gelişmiş birçok ülkede uygulandığına dikkat çekerek, "Bu uygulama ile tek sıraya alınan yolcular, görevliler tarafından hangi banko boş ise oraya yönlendiriliyor. Dolayısıyla, yolcu psikolojik olarak kendisini uzun kuyrukta hissetmesine rağmen, pasaporttan geçiş süresi eskiye oranla daha da kısalıyor. Ancak yaşanan bir sıkıntı varsa bu da yeterli pasaport polisinin bulunmamasından kaynaklanıyor. 32 pasaport kontrol noktasının bulunmasına rağmen bunun ancak yarısı açık tutuluyor" diye konuştu.
Cevdet ÖZDEMİR / MERKEZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|