MNG Hava Yolları bünyesinde faaliyet gösteren Ukrayna tescilli, Rus pilotlu uçaklarla ilgili tartışmalar artarak devam ediyor. Hava yolları ve kargo şirketleri MNG'nin bu uçaklarla yaptığı kargo taşımacılığını haksız rekabet olarak görüyorlar. Özellikle düşük fiyatlarla yapılan taşımacılığın hangi maliyet esaslarına dayandırıldığı tartışma noktalarından birisi. Bir kilo kargonun yurtiçinde uçakla taşınmasının maliyeti 45 ile 50 cent arasında değişirken, MNG'nin fiyatları 5 cent civarında. Uçaklar yabancı tescilli olduğu için, yurtiçinde sefer yapmasına rağmen alınan yakıt vergilerden muaf. Bu yanlış uygulama dahi MNG'nin fiyatlarını aşağı çekecek gibi değil. MNG'nin İstanbul'da Atatürk Havalimanı'nda bulunan ve uçaklara teknik bakım hizmeti verilmek üzere tahsis edilen MNG Teknik Hangarı'ndan kargo yüklemesi yapması doğru mu? Güvenlik problemini gündeme getirmiyor mu? Peki özel havayollarıyla bu kargolar taşınsa daha yararlı olmaz mı?