Türkiye'nin 500 büyük sanayi kuruluşu ile Fortune Dergisi'nin hazırladığı ABD'nin 500 büyük kuruluşunu karşılaştırdığımızda, 500 büyük kuruluşun toplam satışlarının Fortune 500'ün ilk sırasındaki Wal-Mart'ın satışlarının yüzde 33.8'ine denk geldiğini görüyoruz. Yani Türkiye'nin 500 büyük sanayi kuruluşu, Wal-Mart'ın yarısı kadar bile satış hasılatı elde edemiyor. İSO 500'ün birincisi Tüpraş'ın Wal-Mart'ın satışları içindeki payı ise ancak yüzde 2.3'e ulaşabiliyor. Toplam satışlarda Tüpraş'ın Fortune 500'e ancak 304'üncü sıradan girebildiğini görüyoruz. 2003 yılında Türkiye'nin toplam Gayri Safi Yurtiçi Hasılası (GYSİH) ABD'nin GSYİH'sinin ancak yüzde 2.2'sine denk geliyor.