Konsey, reklamların uzamasının ve sık aralarla yayına girmesinin etkinliği azalttığını bildirdi.
Türkiye Reklam Konseyi, televizyonlarda yayınlanan reklam kuşaklarının uzayıp gitmesinin ve kuşakların çok sık aralarla yayına girmesinin mecralarda reklam etkinliğini ve izlenirliğini olumsuz etkilediğini bildirdi. Konsey, son dönemde kamuoyunda tartışmalara neden olan televizyonlardaki reklam kirliliğini önleme yolunda atılan adımları tartıştı. Toplantıya Uluslararası Reklamcılık Derneği Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, Asbaşkanlar Can Çağdaş Hakan Behlil, Zühtü Sezer, Genel Sekreter Nilüfer Yılmaz, Reklamcılar Derneği Başkanı Jeffi Medina, Asbaşkan Haluk Sicimoğlu, Reklamverenler Derneği Başkanı Dilek Erkey, Asbaşkan Babür Çelebi, Reklamcılık Vakfı Başkanı Faruk Kaptan, Televizyon Yayıncıları Derneği Başkanı Nuri Çolakoğlu, Asbaşkanlar Zekeriya Karaman, Zeynep K. Gönenç, Kenan Tekdağ, Türkiye Basın Reklam Komisyonu Asbaşkanı Ercüment Pal katıldı. Konsey reklamların ekonomiyi tetiklediğini, krizden çıkışı hızlandırdığını, ekonomiyi canlı tuttuğunu, istihdam artışına katkıda bulunduğunu hatırlattı. Konsey, ayrıca, Televizyon Yayıncıları Derneği'nin reklam kuşaklarının süresinin sınırlanması ve reklam yayın esaslarının daha gerçekçi bir zeminde düzenlenmesi için Radyo Televizyon Üst Kurulu ile geliştirdiği diyaloğu desteklediğini açıkladı.
YOĞUN ÇALIŞMA Konsey, Türkiye'de televizyonlarda yayınlanan reklam kuşaklarının uzayıp gitmesinin ve kuşakların çok sık aralarla yayına girmesinin mecralarda reklam etkinliğini olumsuz etkilediğini bildirdi. Türkiye Reklam Konseyi, bu kirliliğe özellikle yaşanan ekonomik krizlerde bütün sektörde reklam fiyatlarının çok düşmesinin neden olduğunu işaret etti. Reklam Konseyi bütün bu sorunların giderilmesi için sektör kuruluşlarının bu yöndeki çalışmalarını koordine edeceğini, bu amaçla hükümetle temasları yoğunlaştıracağını açıkladı.