|
|
Bir elma daha gerek
Bu yılki Kristal Elma'da 17 dalda ödüle layık eser bulunamamış. Ya sektör bu yıl gereğinden fazla 'sıradan' işler yapmış, ya da jüri bu yıl zor beğenen arkadaşlardan oluşmuş. Yoksa 'Elma'ya pek aldıran yok da, yıllardır ödülleri toplamış olan pek çok büyük 'yaratıcı' ajans 'Elma'yı görmezlikten mi geliyor?.. Yaratıcılığı teşvik etsin diye kurulmuş olan ödül sistemi, zaman içinde bir başka 'Elma' ile desteklenmediği için, işlevinin tam tersini yapıp sektöre zarar vermeye başlamış bile olabilir. Bir de müşterilerinin iş hedeflerine hizmet etme oranına göre ödül verseler her şey farklı olabilirdi. O zaman, reklam verenlerin, kendilerine getirilen kampanya önerilerinin sadece 'ödül avcılığı' adına oluşturulduğu endişesine kapılma olasılığı azalacaktır. Gençler, reklamın sanattan çok iş dünyası ile ilgili bir mesele olduğunu kavrayabilir; kendilerini sanatlı iş yapsalar da edebiyatçı ve sanatçı gibi görme kompleksinden kurtarabilirler. Böyle bir 'ikinci elma' ile sadece 'güzel, konuşturan, ses getiren' değil, iş yapan reklama da prim verileceği için, hem iş dünyasında, hem de sektörün genelinde bu mesleğin erimekte olan itibarı artabilir. Çok mu zordur, reklamın gerçek işlevi alanında da bir ödül sistemi oluşturmak?..
|