Demesi kolay, yapması zor
Coca Cola, Nike, Microsoft, Nestle gibi küresel markaları bekleyen en önemli sorun şu: Markanın ülke iletişimi, yerel kültür ve değerlerle uyumlu olmadı mı, yandınız demektir. LG Electronics 6 aydır örnek bir çalışma başlatmış. LG'nin Dubai'de bulunan bölgesel PR ofisi, tüm ülkelerden LG Pazarlama sorumlularını ve iletişim danışmanı firmaları bir araya getiriyormuş. Forumun teması da çok anlamlı: "Düşünceler arasında köprü kurarak, yeni kaynaklar yaratmak" Bu yıl toplantıya Türkiye dahil 13 ülkeden 60'ın üzerinde delege katılmış. Forumun amacı, hem ortak hem de yerel bir iletişim dili oluşturmak. Bu arada, iletişim danışmanı firmaların performanslarını değerlendirmişler, herkese birer karne ve mesleki eğitim vermişler. Küreselle yereli birleştirme konusunda CocaCola son reklamları da dahil olmak üzere yıllardır başarılı çalışmalar yapıyor. LG'nin bu girişiminin sonuçlarını merakla bekleyeceğiz.
|