Kinetix'in şu sıra dönen reklam filmi "Koş yoksa düşersin"i herhalde sadece ben ve benim kuşağım anlamakta güçlük çekiyordur. Hoş ben "Nano partikuler Bepanthol" gibi lafları da anlamıyorum ya... Yaşımız uygun değil herhalde... Ekrana yansıyan kilit mesajları okuyamayınca 12 yaşındaki oğluma sordum. Takır takır hepsini saydı. Ayrıca çok beğeniyormuş Kinetix reklamını. Hayat beni, önyargılı olmamak gerektiği konusunda her gün eğitiyor. Vesile oldukları, ayrıca da mükemmel bir basın bilgilendirme dosyası hazırlayıp yolladıkları için Kinetix'e teşekkürler. Bir başka teşekkür de Sayın Necla Zarakol'a. Yüksek teknoloji hizmetinin Erol Büyükburç'la anlatıldığı reklam filmlerini hiç doğru bulmadığım ve açıkçası pek beğenmediğim Shubuo, bir de Kristal Elma ödülü almadı mı... Zarakol PR'ın sahibi konuyu yazacağımı hissetmiş. "Sözünüz vardı" dedi, "Eğer iş sonuçları olumlu olursa yazacaktınız." Bizde söz ağızdan çıktığı için tabii ki yazacağız. Önce iş sonuçları: Bugüne kadar 9 ana başlık altında 32 içerik paketi ve 54 servis lansmanı yapmışlar. Kullanılan abonelikli paket sayısı 960.000'e ulaşmış. Son 1 yıl içinde 11.2 milyon Turkcell ve Hazırkart abonesi Shubuo'nun en az bir servisinden yararlanmış. 750.000'e yakın JAVA oyunu ve 12 milyonun üzerinde resim ve melodi talep edilmiş. Shubuo'nun 1 yıl içinde marka bilinirliği %74'e ulaşmış... Daha fazlası can sağlığı. Necla Hanım, her ne kadar akçeli durumlarla ilgili, yani reklama ne kadar yatırdın, sonunda ne elde ettin sorusuna ilişkin, rakamlar vermemiş olsa da, hem Shubuo ile ödül alan ajansları Rafineri'yi hem de Shubuo'nun genç genel müdürü Esra Özbay ve ekibini yürekten kutluyorum. Bir kere de biz yanılalım, değil mi? *Yanılmak insanlara mahsustur