|
|
|
|
Avrupa'yı güzelleştiriyor
Belçika'da yaşayan iki çocuklu 31 yaşındaki Aslıgül Bozkurt, nasıl Avrupa kozmetik pazarına girdi? İşte bir Türk kadınının sıfırdan başlayan ve başarıyla sonuçlanan öyküsü
Her şey, sekiz yıldır Belçika'da yaşayan Aslıgül Akbulut Bozkurt'un bir gün bir Türk dergisinde bir reklam görmesiyle başladı. Dikkat çekici makyaj reklamındaki marka Carmina'ydı. Merak etti, araştırdı, bir Avrupa ürünü değil Türk firması Hunca'ya ait olduğunu öğrendi. Tarih Ekim 2002'ydi... Böyle Avrupai imajı olan bir ürün neden buralarda yok, diye düşündü. Birden kendi kendine "Acaba bunu Avrupa'da ben satabilir miyim" diye sordu. Kozmetiğin beşiğinde, bu alanda adı geçmeyen Türkiye'nin bir ürününü, hem de tek başına pazarlamak hiç de kolay değildi. Bu tereciye tere satmak demekti. Ama kararlı bir kadındı ve kararını vermişti bile... Hemen Türkiye'den örnek getirtti. Üç ayrı estetisyene belirli bir süre kullanıp görüşlerini söylemelerini istedi. Bu arada Avrupa'ya kozmetik ürün ithal etmenin ön araştırmasını yapıyordu. Estetisyenlerden yanıt geldi: "Avrupa'da talep bulacak kadar kaliteli."
VER ELİNİ İSTANBUL Belçika'da reklamcılık yapan eşi İsmail Bozkurt'un Türkiye'deki dostları aracılığıyla şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Tuncer Hunca'dan randevu aldı. İstanbul'a gelip konuştu. Niyetini anlattı, olumlu karşılandı, prensipte anlaşıldı. Asıl zor iş bundan sonra başladı. Çünkü Avrupa'ya kozmetik ithalatı çok sıkı kurallara tabiydi. Hem de ne sıkı... Her ürün için biri Sağlık Bakanlığı'na, biri Zehirli Maddeler Merkezi'ne verilmesi, biri de ani kontrollere karşı her an güncellenmesi gereken üç dosya hazırlamak zorunluydu. Bu son dosyada ürünün hammaddeden bitmiş haline tüm evreleri, hammaddelerin geliş yeri ve paket özelliklerine kadar her bilgi olmalıydı. Ayrıca, her ürün için mikrobiyolojik ve bakteriyel testler yapılmalıydı. Ve de AB'nin yetkinliğini tanıdığı bir kozmetologla çalışmak şarttı. Aslıgül Bozkurt, Aira Costemics adlı bir şirket kurdu. Altı ay uğraştı, kapsamlı bir dosya hazırlayıp resmi makamlara yolladı. Bir gün Sağlık Bakanlığı'ndan bir telefon geldi. İlgili bölümün başmüfettişiydi arayan. "Sizi kutlarım. 25 yıldır bu bölümdeyim. Bu kadar özenli bir dosya görmedim. Hele bir Türk'ten. Türkler detaylar konusunda biraz kolaya kaçarlar da.." diyor ve başarılar diliyordu. Telefonu kapatınca mutluluktan ağladı. Pazar araştırması, fiyatlandırma politikası, reklam bütçelemesi, marka stratejisi çalışmaları da altı ay aldı. Ekim 2003'te Brüksel'de sektör profesyonellerine yönelik ilk fuarda Hunca ürünleriyle boy gösterdi. Avrupa piyasasına ilk adımı atmıştı. Gerisi geldi... Ürünler şu anda Belçika ve Hollanda'da 100'e yakın güzellik salonu ve kuaförde satılıyor ve talep her geçen gün artıyor. Marketlere pazarlama, ürün yelpazesini genişletme çalışmaları sürüyor. Lüksemburg'da yıl sonunda satış başlıyor, kozmetik ülkesi Fransa pazarına girme hazırlığı yapılıyor. 1973 yılında Manisa'da doğan, İzmir Amerikan Kız Koleji'ni bitiren, Ege Üniversitesi'nde gazetecilik okuyan Aslıgül Akbulut Bozkurt, Belçika'da reklam şirketi sahibi İsmail Bozkurt'la evlenince bu ülkeye yerleşti. Liege Üniversitesi'nde yönetim bilimleri master'ı yaptı. İki kızı var, üç yabancı dil biliyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|