|
|
|
|
Uzmanlara göre, yıldırım deşarj püsküllerinin uzağına isabet etti
Şimşek veya yıldırım potansiyelinin genellikle yağmur bulutu denilen bulutlarda bulunduğunu belirten uzmanlar şu görüşleri dile getirdi: "Uçaklara yıldırım genellikle 36-40 bin feet irtifa ve -40 ile - 45 C arasında çarpar. Uçağa yıldırım çarpmasının sebebi; yanlış zamanda ve yanlış yerde olmak değildir. Aksine pek çok durumda uçak yıldırım oluşumuna neden olmaktadır. Uçaklar, yıldırım çarpmalarından hasar almaması için kanat uçlarında bulunan deşarj püskülleriyle korunur. Yıldırım uçağın gövdesini bu püsküller sayesinde terk eder." THY uçağındaki bu sistemin neden etkili olmadına ilişkin soruya ise uzmanlar şu yanıtı verdi: "Bu uçakta deşarj püsküllerine çok uzak olan burna, radar sisteminin bulunduğu burna isabet ettiği için yıldırımın uçağı terk etme süresi uzadı."
|
|
|
|
|
|
|
|
|