Diziden soğutan reklama sınır
TV'de seyircinin büyük tepki gösterdiği aşırı reklama sınır geliyor. RTÜK'le mutabakata varan TV yayıncıları, Temmuz'dan itibaren reklam sürelerini azaltacak.
*** Dizi arası aşırı reklama sınır
TV'DE seyircinin tepki gösterdiği aşırı reklamlara sınır geliyor. RTÜK Başkanı Fatih Karaca ile görüşen Televizyon Yayıncıları Derneği,ATV, CNN Türk, HaberTürk, Kanal D, Kanal 7, NTV, Show TV, Star,STV, TGRT, ve Digitürk'te 1 Temmuz'dan itibaren, reklam kuşaklarını daraltmayı taahhüt etti. 60 dakikalık dizilerde neredeyse dizi süre kadar zaman alan reklam kuşaklarının yer alması üzerine artan tepkiler TV kanallarını harekete geçirdi. Karaca ile görüştükten sonra Televizyon Yayıncıları Derneği adına açıklama yapan Başkan Nuri M. Çolakoğlu, Eylül 2003'te kendi aralarında vardıkları ve Mart 2004 sonuna kadar uyguladıkları sistemin nasıl çöktüğünü şöyle anlattı: "Reklam fiyatlarının dolar üzerinden belirlenmiş olması, doların TL karşısında değer kaybetmesi, ekonominin hızla iyileşmesinin beraberinde getirdiğini yüksek reklam talebi ve TV kanalların zamanında gereken tepkiyi gösterememesi karşısında sistem çökmüştü."
"KARARI RTÜK VERİR" RTÜK Başkanı Karaca ise, yönetmelikte program içinde 5 dakika, program geçişlerinde 8 dakika reklam öngörüldüğünü hatırlatarak, televizyon yayıncılarının RTÜK'ten "gizli reklam tanımlarının yumuşatılması'' ve reklamlarla ilgili "5 dakikalık sürelerin 8 dakikaya, 8 dakikalık sürelerin 10 dakikaya çıkarılması'' talepbinde bulunduğunu söyledi. İstenen bu artışın, AB standartlarında uzun süreler olmadığını, bunların anlayışla karşılanabileceğini belirten Karaca, "Ancak buna RTÜK karar verecek" dedi.
|