| |
|
|
Tecelli'den Abuzittin'e mektuplar
Abuzittinciğim, Eğer bi aksilik olmadıysa, geçtiğimiz cuma gününden itibaren, Ankara-İstanbul tren yolculuğu 5 saate inecekti kardeşim. Ne mutlu, hayattayken bunu da gördük! Ankara-İstanbul demiryolculuğunun "kısaltılaca- ğı" hikâyesini taa kısa pantolon giyerken, dinlemeye başlamıştım. O tarihlerde yanlış hatırlamıyorsam, Haydarpaşa'dan kalkan tren, eğer şimendifer arızalanmazsa, 15 saatte filan Ankara Garı'na girerdi.. Sonra, kısa pantolondan uzuna geçtik, trenler de biraz daha hızlandı 10-12 saat oldu.. Derken, 9 saat, 8 saat en son 7.5 saat.. Uzun pantolondan kefene geçmeye çeyrek kala da (gene de Tanrıya şükürler) Ankara-İstanbul artık 5 saate indi! Hatta, salı günü gazetecilerle ilk sefer yapılmış 5 de değil tamtamına 4 saat 56 dakika! Bu demiryollarımızda bi devrimdir Abuzittinciğim. Gaztecilerin trene bindirildiği salı günü lokomotifi bi güzel, çiçeklerle süslemişler.. Kocaman Atatürk fotoğrafı ve yanında da Türk bayrağı, en öne asılmış.. Herhalde belediye bandosu da marşlar çalmıştır. Belki mehter takımı da gelmiştir.. Olabilir diyelim.. ama ben öteden beri Atatürk'ün resminin her yerde kullanılmasına karşıyımdır, bilirsin kardeşim. Ankara-İstanbul tren yolculuğu 4 saat 56 dakikaya iniyor diye Atatürk'ün fotoğrafını lokomotifin burnuna asmanın ne anlamı, ne manası var? Bilader Slovakya'sından Belçika'sına kadar saatte 220 kilometrenin altında giden tren kaldı mı ki? Bu çağda trenlerimizin Ankara-İstanbul arasını en fazla 2 saat 45 dakikada alması lazım. Hele hele Japonya'da Tokyo-Osaka arasında çalışan hızlı trenlerle Haydarpaşa-Ankara olsa olsa 1 buçuk saattir! Bunlar 500 kilometre hatta üzerinde hız yapabiliyorlar.. Bizimkisi, ortalama, 100 bile- medin 110 kilometre! Anlarım, ufak bi tören yap.. O da abartma ya, bi basın bilgilendirmesi yeterdi.. Ama koca Atatürk'ün fotoğrafını lokomotife asmak o hiç olmaz, olmamalıydı diye düşünüyorum Abuzittinciğim. Ha, yap Fransa'daki efendim İtalya'daki gibi altyapıyı, koy saatte 300 kilometreye çıkan lokomotifleri.. Atatürk'ün fotoğrafı, belki, ona yakışabilir.. Şimdikine asla! Bi de ortada, yanlış kazılan Ayaş tüneli rezaleti var.. Söylenenlere göre, toprağa gömülen 1 milyar dolar! En son, tünelin kazılan kısmına, "elde kalan patateslerin depolanması" fikri gündeme gelmişti.. Şimdilerde n'oldu bilemiyorum! Eğer ben, şimendifer genel müdürü olsaydım, illa da bi tören yapacaksam lokomotifin başına Atatürk'ün de- ğil, demiryollarımızı bugünkü perişan duruma getiren tüm siyasi, gayri siyasilerin fotoğraflarını asar, altına da "Bizi bağışla Atam.. 21'inci asırda İstanbul-Ankara hâlâ 5 saat!" diye yazardım kardeşim. Münasip yerlerinden öperim Abuzittinci- ğim. Güneş.
|