kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Reklamlar mı ünlülere yarıyor, ünlüler mi reklama?
Reklamlar mı ünlülere yarıyor, ünlüler mi reklama?

Kadir İnanır Bonus peruğuyla ekrana çıktı, olay oldu! Sibel Can, 'Benimki pamuksu" dedi; hem ürün hem de kendi kazandı. Bazı reklamlar ise kimseye fayda sağlamadı!.

'Seçim Çok Önemli'
Sanat dünyasının gözde simaları, sadece şov ya da dizilerin değil reklam sektörünün de vazgeçilmezi oldu. Özellikle son üç yılda reklamlarda star kullanımı hızla artarken, neredeyse her marka kendine bir ünlü seçti. Reklamlarda ünlü kullanımı konusunda kitap yazan Hamish Pringle'a göre, ünlüler markanın satışını çok etkiliyor. Pringle; "Ünlülerin ne zaman kullanılacağına doğru karar verilmeli, markaya uygun isim seçilmeli ve doğru şekilde kullanmalı" diyor.

'Birbirini Tartmalı'
İletişim Danışmanı Ali Saydam marka ve ünlü isimler arasındaki dengeye dikkat çekerek şunları söylüyor: "Reklamlarda bir ünlünün marka değeriyle, reklamı yapılan ürünün birbirini dengelemesi lazım. Eğer biri diğerinden ağırsa, o reklam ona hizmet ediyor duruma gelir. Shubuo reklamına Erol Büyükburç'un çıkmasının doğruluğu tartışılırken, Hülya Avşar'lı Molped reklamında her iki tarafın da kazançlı olduğu bir durum mevcuttur."

Beyaz kazandı, Deniz kaybetti

* Tarkan-Opet: Bu reklamda denge var. Bu yüzden iki taraf da kazanıyor.
* Beyaz-Fanta: Bu reklam Beyaz'a yarıyor, Fanta kaybediyor. Reklamda ürünü unuttuk, resmen diziyi takip ediyoruz.
* Deniz Akkaya-Muya: Geçmiş olsun Deniz Akkaya'ya... Deniz Akkaya gibi güzel bir kadın, kendi şöhretinin aleyhine çalışıyor. Güzel bir kadın ekrana hiç çirkin olarak çıkar mı?
* Levent Kırca-Halk: Levent Kırca her defasında bir rolle bu reklamda yer alıyor ve bu markaya yarıyor.
* Arzum Onan-Arzum: Reklamda üç unsur dikkat çekiyor... Reklamın yıldızı Arzum, marka Arzum ve Porsche marka otomobil. Bu reklam üçü için de fayda sağlıyor.
* Demet Şener-İbrahim Kutluay-Cola Turka: Bu reklam hedef kitlesiyle uyum içinde değil. Cola Turka jet sosyete ürünü değil ki!
* Sibel Can-Libresse: Sibel Can reklamda 'Charlie'nin Melekleri'ndeki bir karakteri canlandırıyor. Reklamda kendini değil başka birini canlandırdığı için o reklamda sorun yok.

Gülşen YÜKSEL

DİĞER GÜNAYDIN ANASAYFA HABERLERİ
 Dikkat çekmek hoşuma gidiyor
 Her oyuncuya her rolü oynatmam...
HAKAN & UTKU
Transfer diyalogları
- Başkanım, başkanım, Selahattin'i...
GÜLSE BİRSEL
Gevşedim mayıştım korkuyorum!
İçim geçmiş sevgili...
AYŞE TÜTER
Ispanaklı mercimek
Et suyunu ısıtıp, mercimek ve...
REFİK DURBAŞ
Romantik bir gezgin
Romantizmin ve gerçeküstücülüğün...
ESRA CEYHAN
Beni bu havalar mahvetti!
Yaz geldi diye sevindik ama...
Erkeklerde kısırlık artıyor
Erkeklerde kısırlık artıyor
Son yıllarda, erkeklerde kısırlık oranındaki artıştan sıkça söz...
Kanserlerde, erken teşhis çok önemli...
Kanserlerde, erken teşhis çok önemli...
Farklı dokulardan kaynaklanan ve sağlığı tehdit eden kanseri önlemek...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.