kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yuksel Aytug @ SABAH
 
Bir kurşun atacağım belindeki kuşağa!
Bunun adı şaka mı?
Nereye oturuyor?
"Maraton" Beylerbeyi'nden yayınlanabilir!
GAF oloji
Alt Yazı

Bir kurşun atacağım belindeki kuşağa!

Uzun reklam kuşakları sinirleri iyice geriyor. RTÜK ise kafayı sponsorlara takmış durumda...

SON günlerde televizyon izleyicilerinin en büyük sıkıntısı, sonu gelmez reklam kuşakları. Biz de sektörle izleyici arasında bir köprü olduğumuza inandığımız için elimize ulaşan her bilgiyi, her eleştiriyi burada seslendirmeyi uygun görüyoruz. Efendim, bu aralar televizyon ekranlarında uzun uyarı yazıları izlemektesiniz. RTÜK, özellikle "reklam yönetmeliğinin ihlali" nedeniyle televizyon kanallarını uyarıyor. RTÜK'ün son zamanlarda en fazla hassasiyet gösterdiği konuların başında "sponsorlu programlar" geliyor. Hani şu "falancanın katkılarıyla hazırlanan" ya da "filancanın sunduğu" diye ekranlara gelen programlar. Neymiş efendim, bu programların içinde sponsor firmayı hatırlatacak, reklam amaçlı görüntü ve sesler yer almayacakmış. Yahu adam bir programı mali olarak destekliyor, tüm masrafını karşılıyor, derme çatma televizyon sektörüne parasal destek sağlıyor. Varsın, televizyonlar da o firmanın gönlünü azıcık hoş etsin. Peki televizyonlar bu ağır baskı altında ne yapıyor? Ya sponsorlu programları yayından kaldırıyor ya da programın içinde "Bu bir reklamdır" altyazısıyla orta yolu bulmaya çalışıyor. Ama RTÜK, televizyon reklamlarından pay alan bir kuruluş. "Bu bir reklamdır" altyazısıyla ekrana gelen görüntüler üzerinde de kısa zamanda hak iddia edecektir. Bakalım o zaman ne olacak? Bu arada RTÜK, Ocak-Nisan döneminde reklamlardan aldığı yüzde 10'luk payla 193 trilyon liralık gelir elde etmiş. Değerli meslektaşım Cengiz Semercioğlu dünkü köşe yazısında "İşte bu nedenle bu reklamlar bitmez" demiş. Cengiz'in haklı yorumuna bir ilave de benden: RTÜK, 73 dakikalık diziye 84 dakika reklam alınmasını önleyeceği yerde, "sponsorlu programlardan nasıl pay alabilirim"in hesabında olduğu sürece, biz aynı türküyü söylemeye devam edeceğiz: "Bir kurşun atacağım belindeki kuşağa, kim sabır gösterecek oy oy Eminem, bunca uzun kuşağa..."

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Destursuz bağa girenler   / 07-06-2004
 Reklam sorununa çözüm buldum   / 06-06-2004
 Sesinde nilüferler açan kadın   / 05-06-2004
 Gitarlı gençlerin sayısı artıyor   / 04-06-2004
 Jüri her zaman haklı mıdır?   / 03-06-2004
 Yakından Kumanda   / 03-06-2004
 Ekran hafiyeleri hızla çoğalıyor   / 02-06-2004
 Bir kurşun atacağım belindeki kuşağa!   / 01-06-2004
 Caner'e ölümcül şaka   / 01-06-2004
 Reklama boğulduğumuzun resmidir   / 31-05-2004
YÜKSEL AYTUĞ
Simpsonlar'ın verdiği doğa dersi
Hep dizileri,...
ATİLLA DORSAY
Bay Sakar TRT-1 20.15
Avustralya usulü komedi(Mr.
Geleceği Belçika'da
Geleceği Belçika'da
Sağır ve dilsiz bir çiftçi ailesinin kızı olan Handan Özarslan, 18...
İskandinav eğitimi ile çok şey öğrendim
İskandinav eğitimi ile çok şey öğrendim
Danimarka doğumlu manken Tülin Şahin, bu kadar başarılı olmasının...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.