|
|
Reklama boğulduğumuzun resmidir
16-23 Mayıs haftasında 70 bin 927 reklam yayınlandı. Bunlar tek bir kanalda yayınlansa tam 19 gün sürerdi!
EVET, konumuz bir kez daha ekranlardaki sonu gelmez reklam kuşakları... Sanırım ülkemiz yine trafik kazaları gibi ilginç bir alanda rekora (!) koşuyor. Yapılan bir araştırmanın çarpıcı sonuçlarına göre 16-23 Mayıs tarihleri arasında televizyon izleyicileri adeta reklama boğulmuş. Bir haftalık süre içinde tüm televizyon kanallarında 410 firmaya ait tam 70 bin 927 adet reklam yayınlanmış. Eğer bu reklamların tamamı aynı kanalda ekrana gelmiş olsaydı, tam 19 gün sürecek bir reklam kuşağı oluştururdu. Ocak 2004'ten beri en çok televizyon reklamı izlediğimiz bu unutulmaz hafta, ekran başındakilerin sinirlerini test eden bir "kabus" gibiydi. Zira daha önceki haftalarda da en yüksek nokta 18 güne denk gelmekteydi. Eğer bu trend bu şekilde devam ederse, yıl başında yapılan tahminler altüst olacak. Çünkü reklam sektörünün önde gelenlerinin yılbaşında yaptığı artış tahmini yüzde 20-25 düzeyindeydi. Ancak daha beşinci ay dolmadan artış oranının yüzde 16'lar seviyesine çıkması herkesi şaşırttı. 16 - 23 Mayıs haftasında en çok reklam veren firmalar sıralamasında Unilever 11 markası ve toplam 121 bin 740 saniyelik hacmiyle birinci sırada yer alıyor. Unilever'i, Ülker, P&G, Benckiser ve Coca Cola Corp. takip ediyor. Peki şimdi durup dururken, bu kadar rakamı niye yazdım? Sabretmekten çatlama durumuna gelen reklam mağduru izleyiciler tespih niyetine kullansın diye!..
|