kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 
THY'de RJ defteri kapanıyor
Mavi Akım -Tüp Geçit Benzerliği

THY'de RJ defteri kapanıyor

Türk Hava Yolları (THY), İngiliz Avro yapımı daha anlaşılır ifadeyle BEA Systems ürünü RJ 100 ile RJ 70 model uçaklarıyla yaşadığı sorunu kısa sürede atlatamayacak gibi görünüyor. Uçakların tamamı yerde olmasına rağmen, mesele henüz açıklığa kavuşmadığı gibi tüm dünyadaki RJ'lerde Türkiye'deki gelişmeden etkilenip uçuş yasağı yaşayabilir.
THY'nin filosuna toplam 14 adet RJ katıldı. 3 tanesi kaza sonrası filo dışında kaldı. Bir tanesi ise kısa süre önce kira sözleşmesi dolduğundan geri verildi. Sorunda zaten bu aşamada başladı. Çünkü, bu uçakların fabrikası kapandığından, geriye teslim edilirken yapılması gereken bakımlar gecikmeli gerçekleşiyor. Yedek parça yokluğundan 1 ayda yapılması gereken bakım ancak 4-5 ayda tamamlanabiliyor.
Daha da vahimi var. RJ'lerin yakıt tanklarında dizayn hatası çıkması. Yakıt tankı içindeki contaların yer aldığı bölümlerin bombeli olarak dizayn edilmesi sebebiyle bu alanın sürekli yakıt artığı içinde kalması, alüminyum ile metallerin uyuşmazlığı sebebiyle de bakteri üremesi meselenin ana kaynağını oluşturuyor. Paslanma ve korozyon beraberinde gelince THY uçakları yerde tutmak zorunda kaldı.Ancak, İngilizler bu uçakları 1993'de kiralarken öyle bir madde ile THY'yi bağlamışlar ki, adeta bu bölgelerde korozyon olacağından haberdarlar. Geri teslim yapılacağı zaman direkt korozyonun oluştuğu bölgeye bakıp, dikkati buraya çekiyorlar. Ondan sonrasını temizlemeye kimsenin gücü dahi yetmiyor. THY'de şu an sarpa sarmış durumda.
Kirası sözleşmesi biten uçaklar bakıma alındığında aynı soruna hepsinde rastlanmış. Ve uçuş yasağı konmuş. Şimdi, uçamayan uçakların kira bedelleri ne olacak? BEA Systems haberdar olduğu bu hatayı nasıl telafi edecek? Ve bu hatadan dolayı da bakım bedeli 300-400 bin USD'den 2 ile 5 milyon USD arasında değişen rakamlara ulaşıyor. Bu zararı kim tazmin edecek?
Ve bir süre seferler RJ uçaklarını teknik problemi sebebiyle aksayacak. Uçak yapımcısının hatası nasıl telafi edilecek? Zararın tazmini mümkün mü?

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 İsrail'le yeni kriz belirtileri   / 31-05-2004
 Telekom müşterisi özel alocu oluyor   / 29-05-2004
 Petrolün suyunu çıkardık   / 26-05-2004
 Terminal hikayesi   / 24-05-2004
 Enerjide yeni rota çiziliyor   / 22-05-2004
 Savunma sanayinin yeni yönü   / 19-05-2004
 PTT Bank rayına giriyor   / 17-05-2004
 Asker hükümet kapışması   / 15-05-2004
 THY'de RJ defteri kapanıyor   / 12-05-2004
 Bu bir ulaşım devrimidir   / 10-05-2004
İLKER SARIER
Malum şahsın laf kalabalığı
Adını kullanmıyorum çünkü,...
ŞELALE KADAK
800 milyon dolar garanti peki İstanbul neyi...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Yine her şey sonbahara yığılmasın
Gündem yoğun.
GÜNTAY ŞİMŞEK
İletişim pazarı için 'Tünel' hikayesi
Türkiye'nin...
Yorulmuştum
Cinayete azmettirmekten aranan AKP Yumurtalık aday adayı Emine Koçak...
Devamsızlık yakalattı
Bursa'da bıçaklanarak öldürülen 'Başak' takma adlı travestinin...
IMKB
E: 16,767 D:% -1.84
DOLAR
S: 1,503,000 D:% 0.87
EURO
S: 1,839,000 D:% 1.27
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.