|
|
Sosyal faaliyetlerle hayata hazırlanıyorlar
Gaziantepli 22 genç, 100 ülkede 4 milyondan fazla gencin katıldığı bireysel gelişim programı olan 'Uluslararası Gençlik Ödülü'nün bronz madalya kategorisini başarıyla tamamladı.
Birbirinden başarılı Gaziantepli 22 genç... Kimi Körler Okulu'ndaki çocuklara yardım etti, kimi mahallesinde oturan yaşlı bir çiftin her işine koştu, kimi yaşıtına okuma-yazma öğretti. Onlar şimdi yaptıkları işlerin mutluluğuyla başlarını yastığa rahatça koyabiliyor ve Türkiye'de bir ilke imza atmanın haklı gururunu yaşıyor. Dünyada 100 ülkede 48 yıldan bu yana gerçekleşen bireysel gelişim programı olan Uluslararası Gençlik Ödülü, Türkiye'de geçen yıl kurulan Gençlik Ödülü Derneği tarafından dokuz ilde uygulanıyor. 14-25 yaş arasındaki gençlerin, kendilerinde ve toplumlarında fark yaratmaları için çeşitli becerilerle donatıldığı program, ilk meyvelerini 31 Mart'ta Gaziantep'te topladı. Toplumsal hizmet, beceri geliştirme, fiziksel gelişim, çevreyi ve doğayı tanıma bölümlerinde çeşitli faaliyetler yapmayı gerektiren ve altın, gümüş ya da bronz madalya ile ödüllendirilen programın ilk mezunları, bronz madalya almaya hak kazanan Gaziantepli 22 genç oldu.
'HAYATA BAKIŞ AÇIM DEĞİŞTİ' Sedef Gülenler (17) Gaziantep Anadolu Lisesi ikinci sınıf öğrencisi Sedef, toplumsal hizmet bölümünde üç ay Okulu'na gitmiş. Beceri geliştirme için üç ay restoranda çalışmış, üç ay babaannesinden yemek yapmayı öğrenmiş. Fiziksel gelişim bölümünde annesiyle üç ay yürüyüş yapmış. Doğayı tanıma bölümünde üç günlük bir kampa katılmış. Sedef, program sayesinde farklı koşullarda yaşayan insanlar tanığını ve hayata bakış açısının değiştiğini söylüyor.
'PLANLI YAŞAMAYI ÖĞRENDİM' Selin Büdeyri (18) Selin, Gaziantep Anadolu Lisesi üçüncü sınıf öğrencisi. Hayvanları çok sevdiği için beceri geliştirme bölümünde hayvan hastanesinde altı ay çalışmış. Toplumsal hizmet bölümünde çocuk esirgeme kurumuna gitmiş. Oradaki çocukların sevgiye muhtaç olduklarını söyleyen Selin, fiziksel gelişim bölümünde yürüyüş yapmış. Selin, program sayesinde uyuşuk yapısından ve işleri erteleyen yapısından kurtulduğunu ve daha planlı bir insan olduğunu söylüyor.
'ARKADAŞIMA DERS VERDİM' Cumaali Türkmenoğlu (18) Gaziantep Anadolu Lisesi üçüncü sınıf öğrencisi Cumaali, fiziksel gelişim bölümünde üç ay tekvando kursuna gitmiş. Beceri geliştirme bölümünde altı ay bağlama dersi almış. Toplumsal hizmet bölümünde ise okuma yazma öğretmiş. Üç ay boyunca okuma yazma bilmeyen bir arkadaşına ders verdiğini söyleyen Cumaali, bir şeyler öğretebilmenin hazzını yaşadığını söylüyor. Cumaali, program sayesinde kendi ayaklarının üzerinde durmayı öğrendiği için mutlu.
'TÜM TÜRKİYE'DE UYGULANMALI' Mustafa Korkmaz (17) Gaziantep Anadolu Lisesi üçüncü sınıf öğrencisi Mustafa, toplumsal hizmet alanında yaşlı bir çiftin üç ay boyunca çöplerini dökmüş, bulaşıklarını yıkamış, alışverişlerini yapmış ve çay demlemiş. Fiziksel gelişim bölümünde altı ay tekvando kursuna gitmiş. Geliştirme bölümünde internet cafe'de altı ay çalışmış. Program sayesinde kendine güveninin tazelendiğini, önceleri kendisini beceriksiz görürken, şimdi her şeyin üstesinden geleceğine inandığını söylüyor.
'DAHA OLGUN HİSSEDİYORUM' Betül Güçlüoğlu (18) Gaziantep Anadolu Lisesi üçüncü sınıf öğrencisi Betül, beceri geliştirme bölümünde altı ay boyunca 24 ayrı bitkiden parfüm yapmış. Fiziksel gelişim bölümünde üç ay yürüyüş yapmış, toplumsal hizmet bölümünde ise üç ay çocuk esirgeme kurumuna gitmiş. Betül, program sayesinde, kurumdaki çocukların hayatlarını yaşayarak öğrendiğini, sorumluluk bilincinin arttığını ve kendini daha olgunlaşmış hissettiğini söylüyor.
SORUMLULUK BİLİNCİM ARTTI' Funda Akyol (18) Toplumsal hizmet bölümünde üç ay körler okuluna giden, fiziksel gelişim bölümünde bir ay voleybol oynayan, iki ay yürüyüş yapan, beceri geliştirme bölümünde ise Güneydoğu Radyo Televizyonu'nda (Grt) altı ay radyo DJ'liği yapan Funda, Gaziantep Anadolu Lisesi üçüncü sınıf öğrencisi. Funda, GRT'de radyo DJ'liği sırasında rock müziği yayını yaptığını ve program sayesinde sorumluluk bilincinin arttığını söylüyor.
PINAR ŞENGÜL
|