kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
  » Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bahar geldi  307 çiçek açtı
Bahar geldi '307' çiçek açtı

Yoğun kış günleri artık geride kalıyor. Bahar havası da yavaş yavaş bizlere göz kırpıyor. Tabii havalar düzelince, üstü açık otomobiller yollardaki yerini almaya başladı. Peugeot 307 CC de bunlardan biri. Tek bir düğme sayesinde 25 saniyeden kısa süre içinde üstüz kalan otomobil, sportif aksesuvarları, performansı, motoru ve şık tasarımıyla dikkat çekiyor.

***

Bahar geldi 307 çiçek açtı

Peugeot'nun havadar modeli 307 CC hem coupe hem cabrio olarak kullanılabiliyor. Baharı getiren araç, spor araç tutkunlarına seslenecek. 25 saniyeden az sürede üstü açılan araçta spor aksesuvarlar da dikkat çekiyor. 180 beygir güç üreten motor ise sizi uçuruyor.
Bahar geldi. Yani en azından bizi bir süreliğine geldiğine inandırdı. Ama sonra esrarengiz şekilde yine ortadan kayboldu. Ben şanslıydım. Çünkü Peugeot 307 CC ile geçirdiğim 4 mesut gün boyunca hava güneşliydi. Orda burda ve şurda otomobilin üstünü açtım açtım kapattım. Hatta kendi çapımda küçük bir "görmemişin hem coupe hem cabrio otomobili olmuş..." ritüeline bile imza attım. Ama bu konuda yapabileceğim bir şey yoktu. Çünkü 307CC, son zamanlarda kullandığım en seksi otomobil idi. Bağdat Caddesi'nde, Bebek'te, Ümraniye'de hep gözler üzerimdeydi. Üstelik bu dikkat çekme hali otomobilin üstünü açsanız da kapatsanız da değişmiyor. Aynı yoğunlukla devam ediyor.

Her yeri deri kaplı
Yolcu kabini duvardan duvara deri kaplı olan test otomobilimizin gece aydınlatması da gündüz görüntüsü kadar etkileyici idi. Kırmızı aydınlatma ile içinde gümüş rengi kaplamalar bulunan direksiyon görüntüsü birleştiğinde ortaya çok çekici ve sürücüsüne kendini özel hissettiren bir otomobil çıkıyor. Oturma pozisyonu hayli rahat. Üstünü açmak yaklaşık olarak 17 saniyede gerçekleşiyor. 307 CC'nin üstünü açmak için herhangi bir kolu filan çevirmenize veya tırnaklarınızı kırabilecek dev klipsler açmanıza gerek yok. Tüm operasyon bir düğmeye basmanız ile başlıyor. Ve görsel bir şölen şeklinde devam ediyor. Bir otomobil fanatiği olarak tavanın açılıp kapanmasını seyretmek çok keyifli bir organizasyona dönüştü benim için. Arka koltuk için ayrılan diz mesafesi tatminkar. Ancak rüzgar seperatörü olmayışı arka koltukta oturanlara ciddi bir rüzgar banyosu yaptırıyor. Camları havaya kaldırdığınızda ise ön bölümde rüzgar etkisi çok az oluyor. 5'li CD değiştiriciye sahip olan aracın müzik sisteminin performansı başarılı. Üstünü açtığınızda bile ses kalitesi azalmıyor. Otomobilin motoruna gelince... 307 CC için iki adet 2.0 litre hacminde ve farklı güç çıkışlarına sahip motor seçeneği bulunuyor. Bunların biri 138 beygir gücünde diğeri ise 180 bg maksimum güç üretiyor. Ben 180 bg.'lik versiyonu kullandım. Bu, 206 RC'de kullanılan motorun aynısı. Ancak 206'da elde edilen keskin performansa bu otomobilde ulaşılamıyor. Özellikle tavan mekanizmasının ağırlığı bunda en büyük engel. Motorun, iri son susturucudan çıkan sesini üstü açıkken dinlemek ise çok keyifli. Bu metalik ses insanı bir hayli havaya sokuyor. 307 CC, yol tutuş konusunda hayli kararlı davranıyor. Bu "ilk bakışta aşk" otomobile ulaşmak istiyorsanız 69.5 milyar lirayı gözden çıkarmanız gerekiyor.

Peugeot 307CC teknik özellikleri
Motor Tipi: Sıralı 4 silindirli
Motor hacmi: 1997 cc.
Motor gücü: 180 bg@7000 d/dak
Max Tork: 202 nm.@4750 d/dak
Şanzıman: 5 ileri manuel
0-100 Hızlanma: 9.4 sn
Yakıt tüketimi: Ortalama 8.8 lt/100km
Ağırlık: 1490 kg
Max hız: 225 km/sa
Fiyatı: 69.500 milyon TL.
DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 Siparişleri, özel terzi gibi işleyip teslim ediyoruz
 Nakit indirimli fiyata 48 ay taksitle oto
 Tarkan'a üstsüz daha çok yakışır
 Peugeot'dan bahar kampanyası: Peşin alımda 4.5 milyar lira...
 225 beygirlik Megane II haziranda yollara çıkacak
 Tek düğmeyle 4x4 oluyor
 Mercedes'ten dizel motor laboratuvarı
 Dunlop'tan yaza özel performans lastiği
 Peugeot 206 ticari olarak karşımızda
 Tofaş'tan yan sanayiye ödül
 Clio Symbol'e özel seri: Fidji
 7 kişilik Grand Scenic yılın ikinci yarısında
 Ford Otosan'a en büyük ödül
 Fiyat avantajı A6'ya olan ilgiyi patlattı
 Taşıt kredisi faizinde kısa vadenin kârı büyük
 Kullanmak için geniş aile olmak gerekmiyor
 307 ailesine 90 beygirlik motor seçeneği eklendi
 Yeni SLK'de teknolojik devrim
 Yeni Octavia için geri sayım başladı
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
METE TANSU
Rekor değil sürekli istikrar...
ALİ SAYDAM
Sizi 307 Envy'deki gibi kıskanan birisi oldu...
Komiser Çakar kaçağı yakaladı
Komiser Çakar kaçağı yakaladı
Yolcusunu uğurlayan Komiser Koray Çakar deniz otobüsündeki firari...
Para değil kitap
Para değil kitap
Ovacık'ta kurulacak kütüphane için dört ay önce kolları sıvayan Seyir...
Karpuz gibi bölündük
Halk ve siyasilerin referandumda ikiye bölündüğünü söyleyen Serdar...
Kaza mı, intihar mı?
İngiltere'nin en hızlı rollercoaster'larından birine binen 16...
'Dede cennette buluşalım'
Turgut Özal için Topkapı'daki Anıt Mezar'da yapılan törene katılan torunları...
AB tecridi kırmaya hazırlanıyor
Kıbrıs'ta Türkler'in evet, Rumlar'ın hayır demesi halinde beş ülkenin KKTC'nin...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.