kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
  » Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Taşıt kredisi faizinde kısa vadenin kârı büyük
Taşıt kredisi faizinde kısa vadenin kârı büyük
Her 100 aracın 74'ü krediyle alındı

Kredide bahar fırsatı

Taşıt kredisi faizlerinde bahar rüzgarları esiyor. 1 yıllık faiz yüzde 1.80'e düştü. Kısa dönemi tercih eden tüketiciler, 24 aya göre en az 4 milyar lira kâr edecek

Bir süredir durgun görünen taşıt kredisi faizleri yeniden düşmeye başladı. 12 aylık faiz oranı 1.80'e geriledi. Böylece yeni modellerin çıktığı bahar aylarında otomobil almak isteyenler için yeni fırsatlar doğdu. Kısa dönemli kredi alanlar için ise faiz artık yük olmaktan çıktı. 20 milyar kredi alan bir kişi 1 yıl için sadece 2.6 milyar faiz ödeyecek. 48 ay gibi uzun dönemde faizin miktarı yaklaşık 16 milyar lirayı buluyor. Bir başka deyişle, kısa vadeyi seçen tüketiciler daha kârlı çıkmış olacak.

Kredi faizi % 1.80'e düştü
* 12 aylık ve 20 milyarlık kredi alanlar 2. 6 milyar,
* 24 aylık kredi alanlar 6 milyar 400 milyon lira,
* 36 aylık krediyi alanlar 10 milyar 400 milyon,
* 48 aylık kredi alanlar 15 milyar 976 milyon faiz ödeyecek.


***

Taşıt kredisi faizinde kısa vadenin kârı büyük

İş Bankası otomobil kredisi faiz oranını yüzde 1.80'e çekti. 1 yıllık kredi alanlara faiz yük olmaktan çıktı. 20 milyar kredinin maliyeti sadece 2. 6 milyar lira oldu.
Kredide faiz indirimi devam ediyor. Otomobil kredisinde faiz 1.80'e kadar geriledi. Kredide görülmedik oranlara ulaşıldı. Hem vade hem de faiz oranı nedeniyle kısa vadeli krediler uygun duruma geldi. Bankalar daha az riskli olduğu için 12 aylık vadede kredi faizi yüzde 1.80'e düşürerek yeni kredi müşterilerine ulaşmak istiyor. Vade uzadıkça daha çok risk yaratıldığı için uzun vadeli kredilerde faiz oranını daha yüksek tutuyorlar. Örneğin, 12 vadeli ve 20 milyarlık kredi alan birisi toplam 2. 6 milyar lira faiz öderken aynı krediyi 24 aylık vade ile alanlar 6 milyar 400 milyon lira faiz ödüyor. Vade üç yıl ve daha çok zaman dilimine yayıldıkça hem faiz oranı artıyor hem de faiz işletilecek daha fazla zaman dilimi olduğu için tüketiciye küçümsenmeyecek bir yük bırakabiliyor. Aynı hesabı 36 ve 48 ay için yaptığımızda 36 aylık ve 20 milyarlık krediyi alanların 10 milyar 400 milyon, aylık kredi alanların 15 milyar 976 milyon faiz ödeyeceğini görüyoruz. Çünkü 1 yıldan fazla kredilerde faiz oranı yüzde 2 ile 2.30 arasında değişiyor.

Hem faiz hem vade avantajı
Oysa Türkiye'de enflasyon ve faiz oranları gitgide geriliyor. Yıl sonunda hükümetin hedeflediği yüzde 12'lik hedef tutarsa bono faizinin yüzde 18'lere gerilemesi bekleniyor. Otomobil kredisi faizleri için belirleyici olan da bono faizleri olduğu için kredi faizleri daha da düşecek. Aylık faiz oranının yüzde 1.5'e gerilemesi bekleniyor. Daha sonraki yılları göz önüne aldığımızda şimdiki faiz oranları çok yüksek kalabilecek. Ekonomideki iyileşme sürdükçe; örneğin üç yıl sonra diğer ülkelerde olduğu gibi yüzde 1'lerin altını dahi görüyor olabileceğiz. O zaman ödediğimiz faiz, ücretler de enflasyona paralel olarak daha az artacağı için bir çok kişi için ciddi bir meblağı oluşturabilecek. Oysa 12 aylık kredide şimdi 1.80 olan faiz oranı ile yıl sonunda en fazla 1.5'e düşecek. Aradaki fark için hem otomobile önceden sahip olunması için hem de aracın fiyat artışı göz önüne alındığında değil zarar, kar bile edileceği ortaya çıkıyor.

İki yıl için 7 milyar daha fazla yük
Yine bir örnek verirsek 22 milyar 991 milyon liralık Renault Clio'yu 12 ay taksitle aldığımızda araç fiyatının yüzde 80'ini kredi olarak kullanacağımız için 18 milyar 392 milyon lira kredi kullanabileceğiz. Aylık taksitlerimiz 1 milyar 746 milyon olacak. Bir yıl boyunca da toplam ödeyeceğimiz faiz 2 milyar 548 milyon lira olacak. Oysa aynı aracı 36 aylık vade ile aldığımızda 9 milyar 556 milyon lira faiz ödeyeceğiz. Aylık taksit ise 777 milyon lira olacak. Yani yaklaşık 1 milyar lira daha az taksit ödeyeceğiz ama iki yıl fazla vade için de 7 milyar lira daha fazla faiz ödemiş olacağız.

Getz'e 2.3 milyar lira taksit
Aynı şekilde 22 milyar 455 milyon liralık Hyundai Getz'i 12 aylık vade ile satın aldığımızda bize verilecek en fazla kredi tutarı olan 17 milyar 964 milyon lira için aylık 1 milyar 705 milyon lira taksit ödememiz olacak. Oysa aynı aracı 36 ay vade ile almaya kalktığımızda 759 milyon lira taksit ödememiz olacak. Toplamda da 27 milyar 336 milyon lira ödeyeceğiz. Yani 9 milyar 362 milyon lira faiz ödemek zorunda kalacağız. 12 aylık taksiti seçtiğimizde ödeyeceğimiz faiz ise 2 milyar 496 milyon faiz ödemiş olacağız. Arada tam 6 milyar 866 milyon lira fark var.

12 AYLIK KREDİNİN FAİZİ KAZANDIRIYOR

Marka adı - Fiyatı - Kredi tutarı - Taksit (12 ay)
Renault Clio : 22.991 - 18.392 - 1.746

Fiat Albea : 23.285 - 18.628 - 1.769

Ford Fiesta : 24.546 - 19.668 - 1.867

Honda Civic : 31.250 - 25.000 - 2.346

Hyundai Getz : 22.455 - 17.964 - 1.708

Nissan Almera : 27.000 - 21.600 - 2.051

Opel Corsa : 24.250 - 19.400 - 1.842

Peugeot 206 : 25.656 - 20.524 - 1.949

Skoda Fabia : 22.390 - 17.912 - 1.701

Toyota Corolla : 28.960 - 23.168 - 2.200
DİĞER OTO FİNANS HABERLERİ
 Siparişleri, özel terzi gibi işleyip teslim ediyoruz
 Nakit indirimli fiyata 48 ay taksitle oto
 Tarkan'a üstsüz daha çok yakışır
 Peugeot'dan bahar kampanyası: Peşin alımda 4.5 milyar lira...
 225 beygirlik Megane II haziranda yollara çıkacak
 Tek düğmeyle 4x4 oluyor
 Mercedes'ten dizel motor laboratuvarı
 Dunlop'tan yaza özel performans lastiği
 Peugeot 206 ticari olarak karşımızda
 Tofaş'tan yan sanayiye ödül
 Clio Symbol'e özel seri: Fidji
 7 kişilik Grand Scenic yılın ikinci yarısında
 Ford Otosan'a en büyük ödül
 Fiyat avantajı A6'ya olan ilgiyi patlattı
 Kullanmak için geniş aile olmak gerekmiyor
 307 ailesine 90 beygirlik motor seçeneği eklendi
 Yeni SLK'de teknolojik devrim
 Yeni Octavia için geri sayım başladı
 Nakliyede yeni Scania dönemi
    Otomobil Yazarları
    Otomobil Dünyası
  » Oto Finans
METE TANSU
Rekor değil sürekli istikrar...
ALİ SAYDAM
Sizi 307 Envy'deki gibi kıskanan birisi oldu...
Komiser Çakar kaçağı yakaladı
Komiser Çakar kaçağı yakaladı
Yolcusunu uğurlayan Komiser Koray Çakar deniz otobüsündeki firari...
Para değil kitap
Para değil kitap
Ovacık'ta kurulacak kütüphane için dört ay önce kolları sıvayan Seyir...
Karpuz gibi bölündük
Halk ve siyasilerin referandumda ikiye bölündüğünü söyleyen Serdar...
Kaza mı, intihar mı?
İngiltere'nin en hızlı rollercoaster'larından birine binen 16...
'Dede cennette buluşalım'
Turgut Özal için Topkapı'daki Anıt Mezar'da yapılan törene katılan torunları...
AB tecridi kırmaya hazırlanıyor
Kıbrıs'ta Türkler'in evet, Rumlar'ın hayır demesi halinde beş ülkenin KKTC'nin...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.