|
|
|
|
|
|
Hollywood'un kulağına küpe olan Türk markası
Moda dergisi Vogue'da "Türk Lokumu" olarak tanıtılan mücevher firması Gilan, artık ünlü yıldızların vazgeçemediği bir marka
Markalaşma konusunda dünya çapında isim yapan Türk firmalarının sayısı giderek artıyor. Ünlü mücevher firması Gilan da bunlardan biri. Dünyanın en prestijli moda dergilerinden biri olan Vogue son sayısında Gilan'ı "Türk Lokumu" olarak tanıtarak, markanın artık Amerikalı kadınları büyülediğini yazdı. Moda dünyası kadar Hollywood ünlülerinin de gözdesi olan Gilan, "Sex and The City" dizisinin oyuncularından genç şarkıcı Christina Aguilera'ya kadar pek çok şık ve güzel yıldızın ilk tercihi.
*** Yıldızları parlatan Türk markası
Ünlü moda dergisi Vogue'da "Türk Lokumu" diye söz edilen mücevher firması Gilan, Hollywood starlarının tercih ettiği bir marka haline geldi. New York 5. Cadde'de mağaza açan Gilan, yıldızları burada buluşturuyor
Tüm ürünlerinin arkasında bir hikaye olan Gilan'ın tasarım ekibinin hedefi, en seçkin davetlerin Gilan ışıltılarıyla süslenmesi
Markalaşma konusunda dünya çapında isim yapan Türk firmalarının sayısı giderek artıyor. Mücevher markası Gilan da bunlardan biri. Üstelik Gilan'ın ünü öyle nam saldı ki, pek çok yabancı dergi bu firmayla ilgili sayfalar dolusu haberlere yer verirken, Hollywood yıldızlarının da tercih ettiği bir marka haline geldi. Dünya modasının en prestijli dergilerinden Amerikan Vogue, Mart sayısında Gilan'ı "Türk Lokumu" diye tanıttı.
Derginin Nisan sayısında ise Türk mücevher markasından şöyle söz ediliyor: "Gilan uzun yıllardır Türk sosyetesindeki bayanlara seratonin salgılatan pırlantalı tasarımlar sunuyordu, şimdi sıra mükemmelliğin peşinde olan bu markanın Amerikan kadınlarını büyülemesine geldi." Amerikan basınında Gilan'ı keşfeden sadece Vogue değil. 2004 başından bu yana kendi konularında dünyanın en saygın dergileri olan W, Town&Country, New York Times Magazine, WWD gibi yayınlarda "Büyüleyici Manhattan'- da Bir Mücevher Kutusu", "Hazine Adası", "Daha Gizemli Daha İyi" gibi başlıklarla yer alıyor firma. Gilan hakkında basında yer alan bu haberler Amerikan moda dünyası kadar, Hollywood yıldızlarının da dikkatini çekmeye başladı bile.
Nitekim Sex and The City dizisinin oyuncuları Gilan marka mücevherleri kullanıyor. Müzik dünyasının en önemli olayı olarak kabul edilen Grammy Ödül Töreni'nde 2004 En İyi Kadın Pop Vokal'ı seçilen Christina Aguilera ödülünü almak için sahneye çıktığında kulaklarını Gilan tasarımı küpeler süslüyordu. Christina daha sonra katıldığı CBS televizyonundaki ünlü talk show programı David Letterman Show'da, Cannes'da katıldığı Avrupa Müzik Ödülleri gecesinde ve 2004 Oscar Ödül Töreni sonrası Nicole Kidman'ın verdiği partide yine Gilan'ın en yeni tasarımlarını tercih etmişti.
NEW YORK'TA MAĞAZA Ünlü yıldızların Gilan'ı tercih etmesinde Amerikan basınının etkisi kadar, firmanın New York 5. Cadde'deki The Crown Building'te açılan mücevher mağazasının da etkisi büyük. New York'ta açılan ilk Türk mücevher mağazası olan Gilan'ın bu hızla yükselen ivmesiyle ilgili olarak firmanın CEO'su Ferhan Geylan kısa zaman gibi gözüken bu gelişmelerin ardında yaklaşık 25 yıllık bir emek, birikim ve tecrübe olduğunu belirtiyor: "Gilan'ın kurulma aşamasında daha adı netleşmemişken bile hedefi bir dünya markası olmaktı. Aksi takdirde bir markanın bu kadar kısa sürede bu kadar hızlı yol alması pek mümkün olmuyor. Ancak ilk günden itibaren böyle bir hedefe kitlenirseniz, tüm çalışmalarınızı bu çerçevede yaparsanız amacınıza ulaşabiliyorsunuz."
2001 yılında New York'a yerleşen Ferhan Geylan'a göre New York 5. Cadde'de açılan mağazadan sonra Anadolu kültüründen esinlenen koleksiyonların çok ilgi çekmesi ve kısa zamanda başarılı tasarımlarıyla Gilan'ın kendinden söz ettirerek ünlülerin mücevher tercihleri arasına girmeyi başarması bir sürpriz değil.
"Mücevher Kutusu" benzetmesiyle Gilan'a yer veren dünyanın en popüler günlük moda dergisi WWD'nin (Women Wears Daily) bu konudaki yorumu ise şöyle: "Tüm tasarımlar Anadolu Medeniyetlerinden esinlense bile bu konsepti öyle başarılı bir şekilde günün modern trendleri ile birleştirmeyi başarmışlar ki; ilk bakışta bu mücevherlerin etnik kökenli olduğunu anlamanız mümkün değil."
Gilan'ın felsefesini en iyi yansıtan kelimelerin, rafine çizgiler, abartılmamış lüks olduğunu ve Gilan'ın kendine özgün tasarım anlayışı ile İstanbul'dan dünyaya bir lüks marka yaratmak için mücadele verdiğini söylüyor Ferhan Geylan: "Globalizasyon sonucu insanlar ve kültürler eskisine göre birbirine çok yaklaştı.
Ancak aynı zamanda insanların bu benzerlik içinde kişiselleşme çabaları da arttı. Günümüzün kadınının ihtiyaçları farklılaştı; daha özgürler ve girdikleri her alanda başarılı olmak istiyorlar. Bunu yaparken de giydikleri, taktıkları ürünlerin duygularını, yaşam tarzlarını ve kendilerini özgün olarak ifade etmesini ve aynı zamanda fonksiyonel olmasını istiyorlar. Biz de koleksiyonlarımızı tasarlarken tüm bu farklı 'life style'ları göze alarak yola çıkıyoruz." Tüm tasarımlarının arkasında bir hikaye olan Gilan'ın tasarımcıları, kadınların kendilerini bu mücevherlerle daha iyi hissetmelerini amaçlıyor. Gilan'ın Mayıs ayında çıkaracağı yeni koleksiyonu da yine tüm dünya mücevher modasında eksikliği hissedilen trendsetter tasarımlara odaklanmış.
Gilan tasarım ekibinin hedefi, en seçkin davetlerin Gilan ışıltılarıyla süslenmesi. Nitekim bu hedef yavaş yavaş gerçekleşiyor. Gilan ile yakın bir arkadaşı vasıtasıyla tanışan Christina Aguilera, firmanın tasarımlarını yeni imajına uygun buluyormuş. Gilan mücevherlerinin özellikle Grammy Ödül Töreni'nde taktığı "chandela" küpelerin kendisine uğur getirdiğine inanan Aguilera, tören öncesinde ve sonrasında pırıltılı gecelere Gilan tasarımlarıyla katılmaya devam ediyor.
"100 yılı aşkın geçmişi olan mücevher markalarının arasından, hikayesi olan Gilan'a özgü tasarımlarımızla sıyrılıp, kırmızı halılı bu özel gecelerde yer almak Gilan kurulduğundan bu yana ne kadar doğru hedefler koyduğumuzu gösteriyor" diyor Ferhan Geylan ve ekliyor: "Yıllarca tasarıma ve ürün geliştirmeye verdiğimiz önemin, uluslararası moda dünyasında algılanması ve dünyaca ünlü bir sanatçının Grammy gibi böylesine özel bir gece için Gilan mücevherlerini seçmesi bizi bir Türk markası olarak onurlandırdı.
Neslihan Tunç
|
|
|
|
|
|
|
|
|