Otomotiv sayesinde çeyrek milyon kişi ekmek yiyecek
Otomotivdeki hareketlilik istihdama yansıyor. 2001 krizinde 30 bin kişinin işinden olduğunu hatırlatan Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, bu yıl 60 bin kişinin yeniden iş sahibi olacağını söyledi. İş sahibi olacak insanlar 240 bin kişiyi geçindirecek.
Otomotiv sektöründe yaşanan hareketlilik istihdama da yansıyor. Kriz dönemlerinde ihracatla ayakta kalan otomotivciler şimdi iç pazarın da canlanmasıyla siparişleri yetiştiremez oldu. 2001 yılında işçi çıkartmak zorunda kalan şirketler yeniden istihdama yöneldi. Lokomotif sektörde büyük bir canlılık olduğunu belirten Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, yan sanayi ile birlikte toplam istihdamın yüzde 30 artacağını söyledi. Böylece otomotivde çalışan kişi sayısı 200 bin adetten 260 bine çıkmış olacak. Durak, ekonomik krizin yaşandığı 2001 yılında 30 bin kişinin işsiz kaldığını da hatırlattı. Otomotiv Sanayi Derneği verilerine göre üretim, ihracat ve satış rekorlarının kırıldığı 2000 yılında sadece fabrikalarda 31 bin 753 işçi çalışırken, bu rakam kriz döneminde 26 bin 680'e inmişti. Ortalama bir ailenin 4 kişi olduğunu hesaplarsak, otomotiv yeni iş kapılarıyla 240 bin kişiye ekmek sağlamış olacak. Sektörün yeniden işçi almaya başlamasının nedeni sadece üretim ve ihracatın artması değil. Otomotiv üssü olma yolunda ilerleyen Türkiye'ye yeni modeller de geliyor. Örneğin Ford Otosan, Genk fabrikasındaki Transit üretiminin Kocaeli'den kaydırılmasıyla yıl sonuna kadar yaklaşık 1.700 kişiyi işe alacak. Toyota Türkiye, yeni yatırımla kapasitesini 100 bin adede çıkarttı ve Corolla Verso üretimine başladı. Şirket yaklaşık 400 kişiyi de işe aldı. 1-2 ay içinde Fiat ile yeni model konusunda anlaşması beklenen Tofaş da 656 yeni işçiyi istihdam etmeye başladı. Aynı şekilde Karsan ve Temsa yeni işçi alımına geçti. Tabii fabrikalardaki canlılık yan sanayiye de olumlu yansıdı. Bu yıl 30 bin kişinin otomobil fabrikalarına, 30 bin kişinin de yan sanayi şirketlerine yerleştirilmesi bekleniyor. O