Şimdiye kadar zenginler için bir ayrıcalık olarak görülen tatil, günümüzde artık herkesin gündeminde. Turizmciler önümüzdeki 10 yılı Çin yılı ilan ediyor.
Bugüne kadar daha çok zenginler için bir ayrıcalık olarak görülen 'tatil', artık herkese hitap eden bir kavram olmaya başladı. Haftalık Newsweek Dergisi, bugün artık çok büyük kitlelere kapsayan turizmin değişen yüzünü inceledi. Derginin haberine göre, Asya'nın hızla gelişen orta sınıfı başta olmak üzere her kesimden insan için cazip olan değişen turizm trendleri, hem endüstrinin gelişmesi hem de tatilcilere yeni ve derin bir vizyon kazandırıyor. Serbest tatil kavramının yaygınlaşmasıyla özellikle Çinli genç nüfusun, ekonomilerindeki iyileşmeye paralel olarak dünyanın çeşitli ülkelerine seyahat yapıyor.
BAKİR ÇİN PAZARI Geçen yıl Güney Afrika'nın Sun City tatil kompleksine 5 bin Çinli ziyaretçinin geldiğini belirten Sun City Pazarlama Müdürü Ian Anderson, önümüzdeki günlerde kitlelerin yaygınlaşan trendlere uyarak daha çok seyahat edeceğini söylüyor. 2002 yılından beri Çinli turistlerin gelişlerinde yüzde 50'lik bir artış olduğuna dikkat çeken Anderson, bundan böyle uluslararası turizm sektörünün bakir Çin pazarı üzerine kurulacağını belirtiyor. Yaklaşık 1 milyardan fazla potansiyel turist olduğu tahmin edilen Çin, sektör için yeterince itici bir güç sayılabilir. Bunun yanısıra uzmanlar, düşen seyahat maliyetleri ve orta sınıfın gelir düzeyinin yükselmesini de turizm sektörü için önemli kriterler olarak nitelendiriyor. Uzmanlar, gelişen Asya ekonomilerine bağlı olarak bu pazardaki potansiyel tatilcilerin ilk tatil deneyimlerini yaşadıklarını ifade ediyor.
BUZDAĞININ GÖRÜNENİ Önümüzdeki 10 yılın Çin ve Hindistan yılı olacağını düşünen Taj Grubu Otelleri Başkanı Subhash Thaker, zaten dünya nüfusunun yüzde 60'ını oluşturan bu iki ülkenin büyük bir potansiyel olduğunun altını çiziyor. Şu an durumun buzdağının yalnızca görünen bölümü olduğunu söyleyen Thaker, Dünya Turizm Örgütü'nün 2020 yılı için öngördüğü turist sayısının bugünkü rakamları ikiye katlayarak, 1.5 milyar kişiye ulaşacağını belirtiyor. Dünya Turizm Örgütü yöneticisi John Kester de tatilin giderek günlük yaşamın bir parçası olduğunu vurguluyor.