|
|
Kaçak yakıt sorunu
Petrol Sanayi Derneği (PETDER) Başkanı ve Petrol Ofisi Genel Müdürü Ertuğrul Tuncer, bizim aylar önce yaklaşık 2 milyar dolara tekabül eden verginin kaçak akaryakıtla başkalarının cebine girdiğini yazdığımız gerçeği iki gün önce basın toplantısıyla ilan etti. Malumu ilam etmekten öteye geçmeyen bu haber dileriz, devleti harekete geçirir. Ama kaçak yakıt işinin öyle PETDER'in Güney Doğu manzaralarıyla karikatürize ettiği kadar, basit tezgahlardan pazarlandığına inanmak aptallık olur. Ayrıca, PETDER'in basın bültenine koyduğu o fotoğraflar bir nevi kaçakçılar için hedef şaşırtma olarak dahi algılanabilir. Garibanın su testisinde sattığı kaçak petrolle devletin 2 milyar dolarının buharlaştığına kim inanır? Asıl kaçakların merkezlerinden birisi İstanbul ve ürünler denizden geliyor. Devrede ise askerden, polisten, devletin çeşitli kademelerinden her insan var. Aynı saç ayağı ülkenin her tarafından işliyor. En önemli piyasaya arz noktaları ise bayiler. Tezgah üstleri ya da ahırdan bozma satış noktaları değil. Denizden yapılan kaçakçılığı ise birkaç şubeye ayırmak gerekir. Denizde ve karada tüketilenler. Hali vakti yerinde olup bu işi yapanlar ve onlara özenenler. Anlaşılacağı üzere, ayağında donu dahi olmayan köy kenarındaki satıcıların devletin 2 milyar dolarını ham etmesi mümkün değil. Hedefi saptırmamak lazım. Boyner hatunu ne zaman giydirecek? Çarşı Mağazaları'nın gazetelere verdiği çıplak kadınlı reklam Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun'un katkılarıyla amacına ulaştı sanırım. Fakat, Coşkun'dan İhlas Finans Kurumu'nda (İFK) batan parasını sorguladığımız yazıya ve İFK mağdurlarının reklamla aldatılması gerçeğine henüz cevap almış değiliz. İncelmede çift etki yapan kremin reklamını hatunu soyarak yapan Cem Boyner ve arkadaşlarının, şu dönemde yeni trend örtülü hanım reklamlarına neden yer vermediğini anlamış değilim? Zira piyasada ciddi bir ihtiyaç söz konusu. Satış da yapar, para da kazanır. Başta Başkanımız olmak üzere çoğu bakanın, bürokratın eşi örtülü ve bazen uyumsuz ve sevimsiz kıyafetlerle kamuoyunun önüne çıkıyorlar. Genel manzara açısından hoş bir durum değil. Demagojiyi, ideolojiyi bir kenara bırakıp, Beymen, Network ya da bir başka markayla bir şeyler yapılmasında fayda yok mu? Coşkun, ayıbını kapatmak için uygun yasa maddesi bulup, gereğini yapana kadar, tesettürlü reklamların yapılmasında bir beis görmemek lazım.
|