|
|
'Aaaa! Chevrolet' Chevrolet değilmiş...
Geçen hafta, gençliğimin efsane markası Chevrolet'nin Türkiye'ye yeniden gelişi üzerine bir yazı yazmıştım. "Aaa! Chevrolet" sloganıyla yürütülen kampanya eski bir sevgili ile yeniden karşılaşma gibi bir şeydi benim için. 54, 58 modelleri, Impala'sı, Nova'sı, Corvette'i ile bir "mitoloji" kahramanı ile yeniden buluşacaktık. Sonra reklamı "şıp" diye kesilmişti. Reklamda gösterilen araçların ise kafamdaki marka ruhu ile pek alakası yoktu. Dağ fare doğurmuştu sanki... Bu yeniden konumlamayı yerleştirebilmesi için kampanyayı ısrarla sürdürmesi gerekiyordu. Aşağı yukarı bunları yazmışım.. Aynı gün bir dizi telefon ve e-posta üşüştü. Hepsinin söyledikleri fotokopi ile çoğaltılmış gibiydi: "Sizin hissettiklerinizi çok iyi anlıyoruz. Biz de aynı şeyleri hissettik. Ama bilmediğiniz bir şey var. Chevrolet daha önce satın aldığı Daewoo otomobillerinin üstüne Chevrolet markasını koyup pazarlıyor. Hepsi bu!" Cehaletime mi yanayım, markamın düştüğü ilginç duruma mı? Şaştım, kaldım... Sonra satış rakamlarını duyunca daha da çok şaştım. Chevrolet getirdiği Daewoo'ların tamamını satmış. Sipariş sırası varmış. Bir ihtimal, reklamı bunun için durdurdular. İletişim açısından nereden tutsak elimizde kalıyor. Bir ürün satıyor diye reklamı kesilmez. Yoksa Coca-Cola hiç reklam yapmazdı. En azından itibar reklamı, konumlandırma iletişimi sürdürülmeliydi. Yeni ruhu doğru dürüst, açık seçik anlatmanız lazım. "Aaa! Chevrolet" diye yanılsama yaratarak değil...
|