DOĞRUSU ben şimdiye kadar katıldığım bir şirket toplantısında hiç bu kadar Türkiye sorusu duymamıştım. Geçen hafta Milano'da katıldığım ve yıllık değerlendirme ve 2006 yılı hedeflerininin anlatıldığı Telekom İtalya'nın toplantısından bahsediyorum. Toplantı uluslararasıydı ve değişik ülkelerden gazeteciler vardı. Toplantının soru-cevap bölümü çok ilginç geçti. Kuşkusuz benim de soracak sorularım vardı ama ilk başta acaba çok mu özel kalacak diye sormaktan çekinmedim değil. Hatta mümkünse sorularımı toplantı çıkışında hem CEO'ya hem başkana ayak üstü sormayı planladım. Oysa yanılmıştım. Söz birliği etmişcesine Amerikalı, Avrupalı gazeteciler Telekom İtalya'ya en çok Türkiye'ye ilişkin soru yönelttiler. Kısa görüşmemizde, Telekom İtalya Mobil CEO'su Marco De Benedetti'ye neden bu kadar Türkiye sorusu geldiğini sorunca neden de anlaşıldı aslında. Benedetti önce "Siz niye şaşırdınız ki" dedi ve sonra da ekledi: "Türkiye daha düne kadar İtalya Telekom için sorun olarak görünüyordu. Oysa şimdi biz bir fırsat görüyoruz. Gazeteciler de bunun nedenlerini merak ediyor." Tabi bizim gözümüze TİM'in tanıtım filmi takılıyor. İtalya'da Türkiye bu kadar önce çıktığına ve Telekom İtalya, büyüyeceği üç pazar olarak Brezilya, Türkiye ve Yunanistan'ı saydığına göre, Türkiye bu filmde yer almalı değil mi? Ama almamış. Bu küçük ayrıntı bile, Türkiye hakkındaki değişimin ne kadar hızlı ve çok yakın bir zamanda gerçekleştiğini ortaya koyuyor. Ama merak etmeyin. Aria Yönetim Kurulu Üyesi Giuseppe Farina, yakında tanıtım filminde de Türkiye'nin geçeceğini önemle hatırlatıyor. O sırada yanıma isminin Peter Semler olduğunu öğrendiğim bir Amerikalı gazeteci yaklaşıyor. "Her şey nasıl da değişti" diyor, "6 ay öncesine kadar Türkiye ile ilgili her şey çok negatifti. Şimdi hem göstergeler pozitif hem de yatırımcılar arasında oluşan hava pozitif" diyor. Özetle, yurtdışında Türkiye'yle ilgili konuşmalar giderek daha pozitif bir hale geliyor. Şirketler, Türkiye'deki potansiyeli yüksek sesle söylemeye başladı. Yatırımcılar da pür dikkat kesildi.