ANADOLU Sigorta Genel Müdürü Mahir Bayyurdoğlu, sektördeki gelişimin adil fiyat rekabeti ve hizmet kalitesindeki yarışla sağlanabileceğini söyledi Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mahir Bayyurdoğlu, bu yıl Türkiye'de sigorta sektörünün büyüyeceğini belirtti. Sektörün ülke ekonomisine fon yaratması için, haksız fiyat rekabeti yerine adil fiyat rekabeti ve daha önemlisi yüksek hizmet kalitesine dayalı rekabet içinde olması gerekliliğine dikkat çeken Bayyurdoğlu, bu konudaki soruları şöyle yanıtladı:
* 2004'den beklentileriniz? Otomotiv sektöründe görülen yurt içi talep artışı sektör açısından 2003 yılında yaşanan bir diğer olumlu gelişme olmakla birlikte, son birkaç yıldır sürekli ertelenen talebin önümüzdeki altı ay içinde, doyum noktasına ulaşmasıyla bu branştaki üretim artışları da muhtemelen bir miktar yavaşlayacaktır. Bu yıl sigortacılık sektörünün 2003 yılında olduğu gibi reel bir büyüme yakalayacağını söylemek yanlış olmayacak.
* Sektör "fiyatta değil hizmette rekabet" anlayışı konusunda ne denli mesafe aldı? Sigorta sektörü, fiyat indirimine dayalı rekabet sonucu bir kısır döngü içine girdi ve sektör yıllardır gelişme gösteremedi. Şirketler, yüksek prim üretimi ve pazar payı için hizmete dayalı rekabet yerine, fiyat ve tahsilat vadelerinde haksız rekabet uygulamaları içine girdiler. Rekabet adı altında yapılan ve prim üretiminde ön sıralarda yer almak amacı ile uygulanan teknik dışı fiyatlandırma sonucu, sektör büyük bir prim ve kar kaybına uğradı. Bu durum, aynı zamanda mevcut sigorta müşterilerinin dışında yeni potansiyel müşterilere ulaşarak pazarın pastasını daha fazla büyütme çabalarına da mani oldu.