|
|
|
|
Patlasaydı, Kartal'da her şey havaya uçardı
Tankerin devrilmemesi facianın katlanmasını engelleyen teselli oldu
UZMANLAR, bayır aşağı kudurmuş gibi inen, önündeki her şeyi ezip parçalayan tankerin daha büyük bir facianın eşiğinden döndüğünü söyledi. Bunu, tankerden dışarı yakıt sızmaması sağladı.
EĞER mazot sızıp da yanmaya başlasaydı tankerin içinde kalan akaryakıt ısınarak buharlaşacak ve sıkışan 30 ton yakıt korkunç bir etki yaratarak infilak edecekti.
1- Hızla gelen tankerin freni boşaldı
2- Yoldaki araçları ezerek ilerledi
3- Tankeri durduran altına alarak ezdiği son iki araç oldu
4- Kazayı görüp panikleyen araçlar birbirine girdi, bir kısmı içindeki insanlarla birlikte yandı
*** "Tanker patlasaydı Kartal havaya uçardı"
İtfaiye Daire Başkanı Ali Karahan tankerde 20 ton mazot bulunduğunu belirterek, "Mazotun benzine göre patlama olasılığı daha az. Patlasaydı facia olurdu" dedi.
İTFAİYE Daire Başkanı Ali Karahan, içinde mazot bulunan tankerin patlamamasının için büyük bir şans olduğunu söyledi. 27 tonluk akaryakıt tankında 20 ton mazot bulunduğunu belirten Karahan, "Mazotun benzine göre patlama olasılığı daha az.Patlasaydı facia olurdu. Tanker 700 metre sağlı sollu araçlara çarpmış. Kazaya 5 grup olarak 30 itfaiye aracıyla müdahale ettik. Olayı afet kapsamına alarak müdahalemizi gerçekleştirdik" dedi.
TEKNİK MUAYENE Öte yandan İTÜ Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nadir Yayla tehlikeli madde taşıyan araçlarla ilgili şunları söyledi: "Tehlikeli madde taşıyan aracların her şeyden önce kanunlarda hız sınırlamaları var. Şehiriçi veya şehir dışında, dolu ve boşken hangi hızla gidecekleri kanunda belirtilmiş. Doluysa yerleşim bölgeleri içinde saatte 30 kilometre, yerleşim bölgeleri dışında 50, otoyollarda 60 kilometre hızla gitmek zorunda. Şoför buna uymuş mu şu anda bilinmiyor. Fren patlamasının sebebi bakımsızlık mı, şoförün acemiliği mi, balatalardaki sorun mu, buna bakılmalı. Bu tip taşıtların teknik muayenelerinin iyi şekilde yapılması şart. Kanuna göre ağır vasıtaların teknik muayenesi yılda bir yapılıyor.
ŞAŞIRTAN TABLO Türkiye'deki araçların çok büyük kısmı trafiğe çıkamayacak durumda. Bundan 15 yıl önce teknik muayene konusunda uzman bir Alman firması Türkiye'de bir çalışma yaptı. Pilot bölgelerde yaptırdığı kontrollerde kamyonların neredeyse yüzde 90'ının trafiğe çıkamayacak durumda olduğunu tespit etti. Şu anda da durum farklı değil. Devletin bu işe ciddi şekilde eğilmesi gerekli. İleri teknik cihazlarla bu muayenelerin yapılması lazım. Frenlerin cihazlarla test edilmesi, lastiklerin dişlerine dahi bakılması lazım.
ÖNÜNE ÇIKAN HER ARACI EZDİ İzmit'ten İstanbul"a getirdiği mazotla Kartal'a gelen tanker sürücüsü frenlerin boşalması sonucu büyük bir faciaya yol açtı. Tanker tren yoluna girmek üzereyken şans eseri durdu. Tanker sürücüsünün özel bir işi için şehir merkezine girdiği tespit edildi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|