kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Yaşama Dair
    Sinema
    Hobi
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Abdüllaziz'in kanunu yolcuları donduruyordu
Abdüllaziz'in kanunu yolcuları donduruyordu

Abdülaziz'in çıkardığı kanun, yük lokomotifi ile yolcu treni çekilmesini yasakladığı için Ankara yakınlarında bozulan tren 3.5 saat çekilemedi..

1872'den kalma Nakliyecilik Hakkındaki Nizamname ve 1860'da hazırlanan İşletme Nizamnamesi değiştirilmeyince Devlet Demiryolları padişah fermanlarının kurbanı oldu.

Önceki gün aşırı soğuk nedeniyle hava kompresörleri donan yolcu treni çalıştırılamadı. Yolcu treninin, bir yük treni lokomotifiyle çekilmesi önerildi. Ancak Abdülaziz döneminden kalma mevzuat, yolcu trenini yük treniyle çekmeye izin vermedi. Türkiye'nin "Mevzuat izin vermiyor" gerçeği az kalsın trende bekleyen yolcuların donmasına neden oluyordu. Sorun, yaklaşık 3.5 saat sonra çalıştırabilen bir yolcu treni lokomotifinin bulunmasıyla sona erebildi. Demiryollarını 150 yıllık kara kaplı kanunlarla yönettiğini belirten Genel Müdür Süleyman Karaman, demiryolları gerçeğini "Gecikmemek sıra dışı" diye anlattı. Karaman, buna rağmen İstanbul-Ankara demiryolu seyahatinin Mart ayı sonunda 5 saate indirileceğini müjdeledi.

ZAMAN KAVRAMI YOK
Genel Müdür Karaman, demiryolları personelinin en temel eksikliğini, "Zaman kavramının önemi yeterince bilinmiyor" sözleriyle özetledi ve "Zaman kavramı, TCDD elemanlarında pek gelişmemiş. Saatinde kalkışı, varışı kimse umursamıyor. Yoksa şu andaki trenlerle bile hız artırılabilir. Banliyö trenlerine bakan adam trenden korkuyor. Hepsini iyileştiriyoruz. THY ile ortak eğitim projemiz sayesinde elemanlarımızı yetiştireceğiz" dedi. Karaman, son 20 yılda demiryollarının 11 milyar dolar zararı olduğunu hatırlattı ve "Bugün tren seferlerini kaldırsak farkına bile varılmaz. Ankara-İstanbul hattı gündüzleri çalışmıyor ama kimse neden diye sormuyor" diye yakındı. Dünyada trenlerin saatte 250-300 kilometre hızla giderken Türkiye'de 60 kilometreyle yol aldığını belirten Karaman şöyle devam etti:

"Ya yatırım yapılacak ya da bu koşullarda demiryollarını kapatacaktık. Kapatamayacağımıza göre yenileme yoluna gittik. Ankara-İstanbul arasını 250 kilometreyle gidecek trenler ve altyapı için 1 milyar 250 milyon dolarlık hızlı tren projemiz 2005 Aralık'ta bitecek. Artık rayları da Kardemir'de kendimiz üretiyoruz. Hat ve trenlerde iyileştirmelerle İstanbul-Ankara arası mart sonunda 5 saate inecek. Saat başı tren olacak."

HIZLI TRENİ TÜRKİYE ÜRETSİN
Karaman, demiryollarının yapılanması için hızlı treni yurtdışından almak yerine Türkiye'de üretmekle ilgili ihale açıldığını, 15 Mart'ta teklif verme süresinin sona ereceğini bildirdi. Karaman "TCDD yer verecek, yüzde 15 ortak olacak. Türkiye ve tüm Ortadoğu pazarı için tren üretecek yatırımcı arıyoruz" dedi. Karaman yatırımcıların var olan demiryollarında da hat işletebileceğini hatırlattı ve "Gelsinler, işletsinler. Özel sektör gelince biz çekiliriz" mesajı verdi.

Banu AKTAŞ

DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Mal benim, istediğim yerde saklarım
 Ne yapacağız bu gazı!
 User, uluslararası dolandırıcı çıktı
 Birsen'e rağmen Fener borsada şölen yaptı!
 Türkiye'nin en büyük sermayeli şirketi doğdu
 'Bunlar Topkapı Sarayı'nı da isterler'
 63.5 milyon $ tünelledi, 325 yıl hapsi isteniyor!
 Zeytinlik'te define alarmı verildi
 31.8 milyara yeni VW Golf
 Elmaya kim I Love You yazdı?
 Şirketler
 Mobius: Uzan beni bile dolandırdı
 Demirel'in Dempa'sı iflas etti
 IMF'ye rağmen tekstilde KDV indirimi yapılacak
 OSD'nin yeni başkanı Turgay Durak oldu
 Ülker dünya devleri liginde cirosu ile 16. sıraya yerleşti
 Coca Cola, yeni patronunu arıyor
 TEB ve ABN Amro portföy yönetiminde birleşti
 Otoyol geçişlerinde kredi kartı kullanılacak
 DPT: Yerli kaynaklar geliştirilmeli
 IMF'ye rağmen tekstilde KDV indirimi geliyor
 Tekel'in satışında imza tarihi uzatıldı
SERVET YILDIRIM
Bankacılıkta kârlılık sorunu sürüyor
Hisse senedi...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Enerjide sarpa saran işler
Bakü-Tiflis-Ceyhan Ham Petrol...
İçip içip cinayeti anlattı
Adam öldüren gencin dili içki masasında çözüldü. Sarhoş olup sırrını...
Menajerin katili marmelat çıktı
Şeker hastası Luper'a evindeki soygun sırasında marmelat yedirildiği...
Sezai ile Mefaret'in dostluğu
Sezai ile Mefaret'in dostluğu
Bülent Ersoy ile Sezen Aksu'nun arasında müthiş bir dostluk varmış.
Gülben'e süper ekip
Gülben'e süper ekip
Gülben Ergen "Uçacaksın" adlı albümünün tanıtım konserini 25 Şubat'ta...
IMKB
E: 18,604 D:% -0.01
DOLAR
S: 1,326,000 D:% -0.23
EURO
S: 1,679,000 D:% -0.53
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Günaydın | Bizimcity | Sizinkiler | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin Sağlık | Cumartesi | Aktüel Pazar | Yaşama Dair | Sinema | Hobi
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.