kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Yaşama Dair
    Sinema
    Hobi
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yavuz Semerci @ SABAH
 

120 bin araç köprüsünü arıyor!

İki köprüden günde 370 bin araç geçiyor. Bunun yaklaşık 120 bini kapasite fazlası. Bu fazlayı kaldıracak köprü aranıyor

Yolları kim tıkıyor? Kar yağdığı için İstanbullu'nun yaşadığı işkencenin sorumlusu kim? Kar fırtınası yaşandığı gün, trafik magandaları kuralları ihlal etmeseydi, emniyet şeritlerine dalmasaydı, evlerimize daha mı çabuk varacaktık?

Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı gerekçesiyle iki şerit trafiğe kapatılınca neden iki çevre yolu ve onlarla bağlantılı tüm şehir yolları kilitlendi?

Karayolları'nın yanıtı çok basit: Yollarımız yetmiyor. Yani konunun birinci dereceden muhatabı, sorunun çözümünden de birinci dereceden sorumlu olan kuruma göre "karmakarışık nedenler aramak" abesle iştigal. Gerçekten de Karayolları'nın 1998 yılında en ince detayına kadar hazırlayarak belediye ve hükümete sunduğu "3'üncü Köprü ve Çevre Yolu Projesi" (toplu taşıma araçlarını da içeren) kabul edilseydi, İstanbul'un trafik sorunu ciddi oranda azalacaktı.

Yandaki uydu fotoğrafı, mevcut iki köprünün arasına yeni bir köprü koyuyor. Uzmanlara göre, boğazın Karadeniz kıyısına yakın bölgesinde köprü yapmak, mevcut trafiği azaltamayacağı gibi, ormanlık bir alanında tahrip edilmesine yol açacak. Çare iki köprünün arasına yeni bir köprü yapılmasında. Peki bu görüş hangi gerekçelere dayandırılıyor?

Bilgiler şöyle:
* İstanbul'un resmi nüfusu 10 milyon. Her bin kişiye 150 araç düşüyor. (Türkiye ortalaması 69 adet) Ve her yıl artıyor. Örneğin Avrupa'nın büyük kentlerinde her 1000 kişiye 600 araç düşüyor. Paris'te karayolu uzunluğu İstanbul'un 20 katı.

n Boğaziçi Köprüsü'nün toplam günlük kapasitesi (Trafiğin normal akması) 120 bin araç. 6 şeritli köprü, bugün 185 bin araç taşıyor. Bu köprünün çevre yolu Fenerbahçe Stadında başlıyor, Atatürk Havalimanı kavşağında sona eriyor. Toplam uzunluğu 28 kilometre.

* 8 şeritli İkinci Boğaz Köprüsü'nün kapasitesi 140 bin araç. O da 185-190 bin araç taşıyor. Geçiş yapan araçların yüzde 30'u ağır vasıta. Bu köprünün çevre yolu 39 kilometre ve Kozyatağı'ndan başlayarak Mahmutbey'e (Dünya Gazetesi'nin olduğu yer) uzanıyor.

* İki köprüden günlük 370 bin araç geçiyor. Bunun yaklaşık 120 bin adedi kapasite fazlası. İki köprü toplam 14 şerit yol ile hizmet veriyor. İki şerit kapandığı için trafiğin saatlerce kilitlenmesinin nedeni bu fazlalık. Ve her geçen gün araç sayısı artıyor.

* Hesaplamalara göre yolların tıkanması nedeniyle araçların tükettiği akaryakıt bedeli yıllık 500 milyon dolar.

* Bu fazlalık nasıl eritilir? Öncelikle yeni bir köprü (iki katlı ve bir katı toplu taşımaya ayrılmalı) ve çevre yolu yapılmalı. Bu noktada Karayolları hala 1998 projesinde ısrar ediyor. (Uydu fotoğrafında görünüyor) 3'üncü Köprü ve çevre yolu, mevcut kapasite fazlasını alabilecek şekilde dizayn edilmek zorunda. Köprünün uzak noktaya alınmasıyla mevcut kapasite fazlasını eritmesi mümkün değil.

Malezya ne teklif etmişti?

* Bu arada kim oldukları kamuoyuna yansımasa da Malezyalı bir grup, AKP hükümeti'nin izni ile bir proje geliştirmişti. Malezya ekibi, hükümetin pek sıcak bakmadığı şu öneriyi yapmış: "200 milyon dolar getirelim. 3 yılda köprü ve 80 kilometrelik çevre yolunu yapalım. (Köprü Sarıyer tarafında yapılacak. Çevre yolları da ormanın içinden geçerek bir yay şeklini alacak.) Karşılığında yaptığımız köprüyü 30 yıl işletelim. Ayrıca Birinci ve ikinci boğaz köprülerinin gelirlerini (Yılda 100 milyon dolar) 13 yıl boyunca bize verin."

Bu proje günlük 60 bin araç trafiğine göre dizayn edilmiş. Halbuki iki boğaz köprüsünde 120 bin araç fazlası var. Uzmanlara göre iki köprünün arasına yeni bir köprü yapmadan bu fazlalık eritilemez!

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Postbank nereden çıktı?   / 13-02-2004
 Mal ayıplı olabilir sorumluluk almam   / 12-02-2004
 Fener'in hesabı biraz Free olmuş!   / 10-02-2004
 POAŞ, Amerikan askerine 400 milyon dolarlık yakıt sattı.   / 08-02-2004
 İran: Dostluk ve fırsatlar ülkesi   / 05-02-2004
 120 bin araç köprüsünü arıyor!   / 01-02-2004
 THY acilen uçak almak zorunda ama alamıyor!   / 30-01-2004
 İhale mi dediniz?   / 28-01-2004
 Fenerbahçe TV ve komşuda pişen   / 27-01-2004
 Baykal neye karşı çıkıyor?   / 22-01-2004
YAVUZ SEMERCİ
Uzan ne demişti: Malımı yedirmem!
CEAŞ ve KEPEZ'in...
ALİ SAYDAM
Sen misin yolda kalanlarla alay eden...
Televizyonda...
İLKER SARIER
Bilinmeyen Yazar veya bir Tosun olayı
Cuma günkü...
Altın Ayı Fatih Akın'ın
Almanya doğumlu Türk yönetmen Fatih Akın'ın filmi 'Duvara Karşı' tam...
Kaçak mazot için istasyon kurdular
Gemilerden ucuza aldıkları mazotu, istasyonlara kayıt dışı satan 9...
Verdi, imdada yetişti!
Verdi, imdada yetişti!
Verdi'nin "romantik üçlemesi"nin en son halkası "Il Trovatore"nin...
Moda Polisi
Moda Polisi
Bu kez süper!
Köşemi takip edenler bilir, Reyhan Çiftçi'yi genelde...
IMKB
E: 19,000 D:% 0.61
DOLAR
S: 1,314,000 D:% -0.79
EURO
S: 1,690,000 D:% -0.18
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Günaydın | Bizimcity | Sizinkiler | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin Sağlık | Cumartesi | Aktüel Pazar | Yaşama Dair | Sinema | Hobi
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.