|
|
|
|
|
|
Duraksız uçuşta rekor
Dünyanın non-stop en uzun tarifeli uçuşuna start veren Singapur Havayolları, Singapur-Los Angeles hattındaki ilk uçuşunu filosuna yeni dahil ettiği A 345 uçağıyla 15 saatte tamamladı.
Son yıllarda geliştirilen küçük gövdeli uçaklarla, kısa mesafelerde diğer ulaşım modlarından önemli pay alarak bölgesel taşımacılığı ciddi oranda artıran hava yolları, uzun parkur seferlerde yolcuyu rahatsız eden, şirketlere de ek maliyetler getiren teknik inişleri (yakıt alımı) ortadan kaldırarak direkt uçuş (non-stop) yapmak için araştırmalar yapıyor.
Daha önce çeşitli şirketler, uçak yapımcılarıyla bazı hatları inceleyip non-stop uçmanın yollarını aramışlardı. Uzun mesafeli uçakların gelişmesinde ciddi katkısı olan havayollarının son örneğiyse Singapur Hava Yolları.
Duraksız uzun menzilli uçuşlara 3 Şubat'ta başlayan Singapur Havayolları, Singapur- Los Angeles hattındaki ilk uçuşunu kısaca A345 olarak adlandırılan uçakla 15 saatte tamamladı. Daha önce bu parkurdaki uçuşunu bir stopla (bir ara meydana inerek) ortalama 20 saatte tamamlayan havayolunun direkt uçuşu yolcuya zaman ve maliyet olarak yansıyacak. Singapur'un SQ20 numaralı uçuşuyla 14 bin 762 kilometrelik mesafe uygun hava koşulları sayesinde planlanandan bir saat önce bitirildi. Dönüşte 14 bin 700 kilometre uçacak olan A345'in bu uçuşu 18 saat 20 dakikada tamamlaması bekleniyor.
Yolcuların Amerika gibi uzun menzilli uçuşlarda non-stop uçmak istemesi, aktarmalı uçuşlarda yakıt ve yolcu almak için 1- 2 saat kaybedilmesi üzerine Singapur Havayolları, ekim ayında Airbus'un yolcu kapasitesi az ama uzun menzilli uçuşlarda rahatlıkla uçabilen ve kısaca A 345 olarak adlandırılan A 340-500'leri filosuna dahil etmişti. 320 yolcu kapasiteli olarak dizayn edilen A 345'in koltuk sayısını 181'e indiren uzak doğulu havayolu, böylelikle yolculara daha geniş koltuk aralıkları sağladı.
UÇAKTA SALON Singapur'un uzun menzilli uçuşlarda kullandığı A345 gökyüzündeki en geniş ekonomi sınıfı koltuklarının yanı sıra yolculara havada ev ortamı sunuyor. Uçağın kabini dünyada ilk uçak içi salon olma özelliğini taşıyor. Salonda yolcular, bir bar ortamındaymış gibi sohbet edip, bir şeyler yiyip içebiliyor, yürüyerek bacaklarındaki kan dolaşımını hızlandırıyor. Böylelikle uzun uçuşlarda en sık karşılaşılan kan pıhtılaşması sonucu meydana gelen rahatsızlıkların önüne geçilmiş olunuyor.
GENİŞ KOLTUKLAR Normalde 67-70 santimetre olan koltuk aralıkları A345'lerde 94 santimetreye çıkartıldı. 23 cm monitör ve lap top güç bağlantısı bulunan koltuklar, uzun uçuşlarda standart business sınıfında bile olmayan konfor sunuyor. Koltuklar, 93 cm. yere yatabiliyor. Deri koltuk başlığı, uzatılmış koltuk aralıkları yolcuya maksimum konfor sunuyor. 2-3-2 şeklinde konfigüre edilen yeni Executive Ekonomi sınıfında 117, business class'ta ise 64 koltuk yer alıyor.
Ağustos 2004'de de direk Singapur- New York arasında uçmaya başlayacak olan A345'in bu uçuşu da 18 saat sürecek ve yolculara aktarmalı uçuşlara oranla 6 saat kazandıracak.
|
|
|
|
|
|
|
|
|