|
|
Bu çocukların beyin dili yenilendi
"Beyin Dilini Programlama" olarak tanımlanan NLP, insanları anlamak ve etkilemek için oluşturulan bir yöntem. Bu yöntemi baz alarak eğitim yapan Özel Atacan İlköğretim Okulu öğrencileri, başarıdan başarıya koşuyor.
Dünyada 1970'li yıllarda, Türkiye'de ise ilk kez 1988 yılında telaffuz edilen NLP, yani Türkçe adıyla Nöro Linguistik Programlama, daha başarılı, daha mutlu ve daha huzurlu olmanın en popüler yollarından birisi. Yöntemde beyin, bir bilgisayar olarak kabul ediliyor ve yönteme özel öğretim teknikleri ile birlikte, deyim yerindeyse "yeniden programlanıyor". Kişilerin duyu organları, sinir sistemi ve beynin çalışma sisteminden yola çıkılarak keşfedilen NLP tekniği, artık okullara kadar girdi.
İKİ YILDIR UYGULANIYOR NLP tekniğini ilköğretime uyarlama fikrini kendi çalıştığı okulda ortaya atan, 19 yıllık klinik psikolog Neşe Özkarslı, sonuçlardan son derece memnun. Özel Atacan İlköğretim Okulu'ndaki çocuklar, NLP sayesinde, şimdi hem sosyal hem de okul yaşamlarında çok daha başarılı. 2 yıldan beri uygulanan NLP'nin ilk adımı, öğretmenlere NLP seminerleri verilmesiyle başladı. İlköğretim bölümünde görev yapan 11 sınıf öğretmeni ve branş öğretmenlerine ilk olarak çoklu zeka kavramı ile ilgili seminerler aldıran Özkarslı, bunun ardından NLP seminerlerinin geldiğini söyledi. Özkarslı, NLP kavramıyla tanıştıktan sonra, öğretmenlerden son derece olumlu tepkiler aldıklarını belirterek, gelişmeleri şöyle aktardı: "Öğretmenler konuya hakim oldukça, çocukların bireysel özellikleri yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Eğitim müfredatı, okullarda, görsel zekası yüksek çocuklara hitap ettiği için, önemli olan diğer çocukları da aynı seviyeye çekmekti. Matematik zekası son derece zayıf olan bir çocuk bakıyorsunuz, harika öyküler yazıyor. Sonrasında, aynı çocuğun gelişen özgüveninin derslerindeki başarısına da olumlu yansıdığını görüyoruz."
ÇOCUK VE NLP Her çocuğun tek olduğundan ve işlenmesi gereken bir cevher olduğu gerçeğinden yola çıkan Özkarslı, NLP sayesinde öğrencilerin kendilerini aşmayı öğrendiklerini, spor, müzik, sanat ortamındaki başarıları kadar, eğitimdeki performanslarının geliştiğini belirterek, şunları söyledi: "Hepimiz dünyayı farklı algılarız. Davranışlarımız, farklı algılama sonucu farklılaşır. Doğru davranışı, doğru düşünceyi, NLP kişisel gelişim modeliyle uyguladık. Böylece yüksek düzeyde bilgi akışı ve başarıya ulaştık." Atacan İlköğretim Okulu'ndaki öğrenciler, NLP sayesinde daha başarılı olduklarını bilmiyor. Onlar, spor yaptıkları, satranç oynadıkları, resim yaptıkları ve bilimle uğraştıkları için çok daha mutlu, çok daha başarılı olduklarını düşünüyor. Ama kendilerini keşfetmelerine yardım eden NLP'den şimdilik haberleri yok. Onlara NLP konusunda eğitim almış sınıf ve branş öğretmen kadrosu yardımcı oluyor.
DİDEM ÜNSAL
|