KÖŞEMİZİ okumaya yeni başlayan, yani ailemize yeni katılanların merak ettikleri bir konu var: Kim bu reyting hazretleri? Reyingi kim, nasıl ölçüyor? Bu puanları kim veriyor? Köşenin eski müdavimleri için belki ikinci baskı olacak ama yeniden anlatmakta fayda var: Efendim, reklam verenlerin ve TV kuruluşlarının adeta "eli ayağı" ya da "radar istasyonu" olan reyting ölçümleri bakın nasıl yapılıyor? Bu iş için 1989 yılında kurulan AGB Anadolu ölçüm kuruluşu, 1992 yılında TİAK'ın (Televizyon İzleme Araştırmaları Komitesi) açtığı ihale ile Türkiye'de TV izleme ölçümü yapabilecek kurum olarak belirlendi. Kuruluşun yaptığı ölçümler 7 aşamadan geçiyor. Önce Veri Tabanı Araştırması ile ölçüm yapılacak illerdeki sosyal yapı inceleniyor. İkinci aşamada ise "Panel Ailelerin Seçimi" yapılıyor. (Şu anda 2 bin 500'e yakın denek ölçümlere katılıyor) Daha sonra belirlenen ailelerin televizyonlarına peoplemeter'lar takılıyor. Dördüncü aşamada her akşam 22.00- 05.00 arasında peoplemeter'larla bağlantı kurularak veriler merkeze aktarılıyor. Beşinci aşamayı oluşturan "Veri Üretimi" nde ise bir bilgisayar sistemi ile merkeze ulaşan veriler derleniyor. Altıncı aşamada veriler peoplemeter'lardan gelen izlenme oranları ile birleştiriliyor. Son aşamada da AGB müşterilerine özel bilgisayar programları aracılığıyla bilgiler ulaştırılıyor.